Sabtu, April 23, 2016

Takde apa yang nak dihairankan sangat apabila Si Azmin Ali ni tampil serta menafikan kepincangan dan perbalahan yang sedang berlaku didalam Pakatan Haprak tu pada ketika ini.

Malah transkrip yang dikeluarkan sebelum ini, menafikan bahawa wujudnya sebarang perbalahan diantara parti Pakatan Haprak tu memang suatu yang sudah dijangkakan sejak awal lagi.

Memang itulah sikap Azmin yang sebenarnya. Dia memang suka menafikan Kebenaran walaupun ianya terpampang dihadapan mata rakyat. Apa yang betul pun akan cuba dinafikannya.

Kali ini, Si Azmin tu tampil menafikan wujudnya perbalahan diantara PKR dan DAPigs Sarawak mengenai pengagihan kerusi bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri menjelang bulan Mei nanti.

Namun hakikatnya, kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu hanya sekadar satu ilusi dia semata - mata memandangkan perbalahan diantara dua parti itu sememangnya wujud secara nyata.

Perkara itu dapat kita lihat dengan jelas melalui beberapa kenyataan media yang telah disiarkan secara terbuka sama ada melalui media cetak mahupun media sosial oleh wakil dari parti itu sendiri.

Dalam satu kenyataan semalam, kepimpinan DAPigs Sarawak sekali lagi memberi amaran dan kata dua kepada PKR Sarawak agar tidak menuntut lima lagi kerusi DUN menjelang PRN itu nanti.
KUCHING: Berpegang kepada peruntukan yang dipersetujui dan jangan cuba memburukkan keadaan itulah pesanan tegas DAP kepada sekutunya PKR dalam menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak ke-11.
PKR hari ini menamakan 35 calon dan masih mendesak untuk rundingan mengenai lima lagi kerusi pada pilihan raya itu 7 Mei ini.
Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chieng Jen berkata parti itu akan “menangani isu itu” sekiranya berlaku pertembungan dengan PKR di kawasan-kawasan yang telah diletakkan calon DAP.
“Ia sudah dipersetujui…jangan membuka semula isu ini. Jika tidak, kita akan menyentuh semula kerusi lain seperti Batu Kitang, Layar dan Telang Usan. Di mana kesudahan ini?, ” katanya.
Nah! Tidakkah itu membuktikan bahawa penafian yang dibuat oleh Si Azmin Ali itu hanya sekadar satu ilusi yang dicipta untuk mengelirukan rakyat terutama yang tinggal di Sarawak.

Adakah Si Azmin tu nak mendakwa pihak media sengaja menyiarkan isu tersebut dan membuatkan rakyat salah anggap terhadap puak Pakatan Haprak tu? Apa, Si Azmin tu ingat rakyat Malaysia ni semuanya Tunggul Kayu ke nak percaya dengan pembohongan yang cuba dilakukannya!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping