Selasa, Mei 10, 2016

Wah! Wah! Wah!!! Pandai ek laman portal Merosakini ni cuba nak selindungkan tajuk yang sebenar dari pengetahuan rakyat. Cepat je diorang ubah tajuk berita tu supaya tak dilihat sensasi.

Kalau sebelum ini, kita ingatkan yang tajuk dilaman portal Merosakkini tu berbunyi "PKR Terus Fokus Kepada Proses Pengundian". Walhal tajuk asalnya seperti yang tertera diatas.

Yang IRONIKnya, pendedahan mengenai tajuk asal artikel dilaman portal Merosakkini tu bukan blog atau portal UMNO yang buat. Sebaliknya, dari blog Pro Pakatan Haprak tu sendiri.

Dari satu sudut, nampak sangat portal Merosakkini tu cuba nak sembunyikan hasrat sebenar yang telah disampaikan oleh Si Nurul Izzah ni berkaitan isu pertindihan kerusi di Sarawak.

Hakikatnya, kalau Merosakkini tak letak tajuk tu pun semua orang boleh tau siapa DALANG yang dimaksudkan oleh Si Nurul Izzah tu. Tak payah diorang susah - susah nak MENIPU rakyat.

Alasan Azmin untuk bela diri
dari dipersalahkan?
Padahal, Si Azmin tu sendiri dah mengakui bahawa dia yang bertanggungjawab menyebabkan pertindihan kerusi diantara DAPigs dan PKR berlaku sebelum hari penamaan calon.

Jadi, buat apa  susah - susah Si Nurul Izzah tu nak cari siapa dalang yang perlu dipertanggungjawabkan? Untuk apa dia cuba nak berselindung dari mendedahkan perkara sebenar yang secara terang - terangan sudah menjadi sebahagian dari pengetahuan rakyat?

Kan nampak sangat puak PKR tu bersekongkol dengan portal Merosakkini tu berusaha nak sembunyikan kemelut yang sedang melanda Pakatan Haprak tu. Terutama sekali didalam PKR.

Jika kita lihat kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu semalam pun kita boleh nampak yang dia cuba nak melarikan diri dari dipertanggungjawabkan ke atas apa yang telah berlaku sebelum ini.

Maka sebab itu Si Azmin tu 'Main Wayang' ajak PAS untuk kembali menyertai Pakatan Haprak tu dengan alasan nak menghadapi Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Kata Si Azmin, sekiranya perkara itu dilakukan dalam Pilihan Raya Negeri Sarawak, maka sudah pasti Barisan Nasional Sarawak tidak akan ada sebarang peluang untuk mencapai menang besar.

Kot kalau PAS masuk Pakatan sekali pun, ianya tidak mampu untuk mengubah keadaan. Jadi, tak payah la Si Azmin tu cuba nak salahkan PAS pulak diatas ke-GAGAL-an dirinya sendiri.

Apa yang jelas, tindakan Si Azmin mengajak PAS kembali sertai Pakatan tu hanya sekadar bagi memenuhi kepentingan Politik Peribadi dia semata - mata. Dia hanya nak melepaskan diri dia dari dipertanggungjawabkan ke atas kemaluan yang ditonjolkan sebelum ini!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping