Sabtu, Jun 18, 2016

Laporan setakat jam 8 malam tadi menyaksikan calon dari Barisan Nasional dikedua - dua kawasan Parlimen berjaya mengatasi calon lain yang bertanding dalam Pilihan Raya Kecil kali ini.

Keputusan tidak rasmi menunjukkan BN memang di kedua-dua pilihan raya kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar. Manakala PAN pula dikatakan mampu memberi PAS saingan hebat

Setakat yang dilaporkan, keputusan tidak rasmi dari kedua-dua Sungai Besar dan Kuala Kangsar menunjukkan calon PAN memberi tentangan yang hebat buat PAS yang turut bertanding.

Calon dari parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu katanya telah meraih lebih 5,500 undi berbanding PAS yang mendapat sekitar 3,000 di kawasan Parlimen Sungai Besar. 

Manakala di Kuala Kangsar parti serpihan itu dilaporkan berjaya meraih lebih daripada 3,500 jumlah undi berbanding PAS yang mendapat kurang sedikit daripada 2,500 undi.

BN bagaimanapun terus mendahului di kedua-dua kerusi itu dengan selesa dengan undi yang dimenanginya mencecah hampir 10,000 di Sungai Besar dan 7,000 di Kuala Kangsar setakat ini.

Kiraan tidak rasmi menunjukkan Barisan Nasional (BN) mengekalkan kedua-dua kerusi pada pilihan raya kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar dengan majoriti lebih tinggi.

Di Sungai Besar, kiraan tidak rasmi setakat pukul 7.50 malam tadi bagi calon Barisan Nasional adalah sebanyak 13,119 undi manakala PAS memperoleh 5,653 undi dan PAN 5,418 undi.

Di Kuala Kangsar, sebanyak 12,086 jumlah undi diperolehi oleh calon dari Barisan Nasional, sementara PAS mendapat 7,633 undi dan PAN hanya memperolehi sebanyak 3,270.

Laporan selanjutnya bakal menyusul. Keputusan penuh akan diumumkan oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya sekitar jam 9.30 malam nanti.
Categories:

15 ulasan:

  1. Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah

    BalasPadam
  2. Mana pi kengkawan sejati aku dari PAN ni, marilah makan dedak ni, walaupun kauorang mmg dah ketagih mkn taik, tapi mlm ni aku nak belanja kauorang mkn dedak.

    BalasPadam
  3. Syukur Alhamdullillah...kita menang..walaupun berbagai fitnah dilemparkan..kuasa Allah tiada siapa dapat mengatasinya...

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...apa yang tersurat dan yang tersirat semuanya telah tersingkap dan terpulanglah pada orang melayu untuk menilai dan membuat pilihan yang tepat pada PRU 14 nanti!

    BalasPadam
  5. Syukur kpd Allah...Sesungguhnya kemenangan berpihak kepada yang benar. Amin

    BalasPadam
  6. Syukur Alhamdulilah....Keemenangan berpihak kepada yang benar.

    BalasPadam
  7. Sesubur rasuah dikalangan pemimpin umno. Lepas ni jangan nak melalak kalau semua harga naik. Rakyat jugak yang memilih. Terima saja ye ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. alah kau ni, DAP kat penang buat macam2 cukai kau tak bising pun. sembang cam taik.

      Padam
    2. harapan ku kecewa...

      Padam
    3. BRIM ko ambik..lagi mau bising..ada OTAK ke..puih..jgn jadi org MUNAFIK LE..Allah laknati..kami ada Otak itu pasai pilih BN..

      Padam
    4. Memag kami takut nak berubah..takut jadi mcm orang Penang..dulu kene hasut oleh tokong tu..semua pangkah depa..now xmalu minta bantuan orang..melalak sana sini..ada akai ke..lu fikirle sendiri

      Padam
  8. Rakyat...takut nak berubah...

    BalasPadam
  9. Salahkan rakyat pulak, dah pan adikberadik dap, budak tadika pun tak nak, musuh islam dan melayu

    BalasPadam
  10. Kesian pan, tahniah bn dan pas

    BalasPadam
  11. Kepada TM...see kan dah malu..dok diam2 ke bagus..bulan posa ni kan dok di rumah bykkan amal ibadat..berzikir..umoq bukan muda lagi..elokle TM & keluarga berlapang dada..agar.jiwa tenang, bila jiwa tenang hilangle perasaan Dendam...dendam adalah godaan syaitan...kesian tengok TM..mata xlarat nak buka pun duk kempen bertaraf longkang..ambik iktibar..pengaruh TM sudah pudar dek sikap u sendiri..kasihanile pd.anak2 cucu TM..mereka sebenarnya dlm Dilema

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping