Sabtu, Jun 18, 2016

Selepas pendedahan Rafizi mengenai penyelewengan termasuk Rasuah Betina didalam pemerintahan Rejim Pakatan Selangor, nampaknya satu persatu orang-orang Azmin bakal terdedah.

Menurut sumber, sekutu kuat kepada Azmin Ali, Si Mak Lampir tu juga bakal turut disiasat dan sedang diintai lama oleh pihak penguatkuasa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Sumber mendedahkan, Si Mak Lampir ni dikatakan proksi kuat Azmin yang menguasai semua projek dan tender dibawah Peruntukkan Marris yang disalurkan kepada PBT untuk kos bawah RM 3 juta.

Si Mak Lampir tu bukan sahaja dikatakan menguasai hampir semua projek PBT di dalam kawasan Majlis Perbandaran Ampang Jaya semata - mata tetapi turut melibatkan seluruh Negeri Selangor.

Katanya kalau di Ampang, kroni Si Mak Lampir dan Azmin Ali dalam projek milik MPAJ bukan lagi satu rahsia. Bahkan semua kontraktor akan mencari Zuraida jika mahu mendapatkan projek.

Kisah kekayaan Si Mak Lampir tu turut pernah kecoh satu ketika dalam blog dan media sosial mengenai kekayaannya yang dianggap luar biasa selepas empat tahun bergelar Ahli Parlimen.

Malah, Si Mak Lampir ini juga pernah mengaku memiliki beberapa buah kenderaan mewah, termasuk yang terbaru khabarnya sebuah Mercedes S350 hasil kerja kroni -  kroninya di Selangor.

Menurut Tian Chuak, Si Mak Lampir ni memiliki kekayaan luar biasa itu selepas menguasai projek Negeri bawah RM3 juta. Atas arahan dan kuasa MB Selangor, semua itu dalam tangan mereka sekarang.
“Saya dan lain-lain pejuang reformasi awal dalam PKR. Kami sanggup berpanas, bergolek atas jalan dan ditangkap dalam demonstrasi. Apa kami dapat? Zuraida mak lampir tu juga yang Azmin Ali beri kekayaan” katanya.
Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah. Selain menjual buah, dia juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional.

Sebelum menjadi wakil rakyat, Si Mak Lampir ni hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

Dengan tertangkapnya S. Manikavasagam oleh pihak SPRM sebelum ini, apakah Zuraida juga bakal menerima nasib yang sama? Apa yang pasti, Si Azmin tu tentu akan mencari jalan untuk menyelamatkan dirinya dari dikaitkan dengan mereka yang terlibat rasuah ini!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. mak lampir nie memang pukimak di ampang...muka sialharam jaddah celaka pompuan sial

    BalasPadam
  2. No wonder muka dia TERUK..tengok muka ahli politik petempuan yg lain2 semua jernih2..rupa2nya hanya penjual buah dan ubat. SPRM tunggu apa lagi..cekuple..kalau org gov cepat beno bertindak..

    BalasPadam
  3. Klau lah mereka ni didapati bersalah..
    Itu belum lagi perintah msia. Kalau bagi jadi kerajaan.. lagi busuk dari BN.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping