Ahad, Disember 18, 2016

Inilah bukti betapa 'LUHUR' dan 'IKHLAS'nya perjanjian yang telah ditandatangani oleh puak Pakatan Haprak tu baru - baru ini. Ini bukti yang telah dizahirkan oleh Presiden PPBM tu sebelum ini. Belum apa - apa lagi, PKR dah tutup pintu bagi mereka di Selangor.

Alasan yang diberikan, PPBM dan parti Ternakan DAPigs, PAN boleh bertanding di Negeri - Negeri lain yang masih dikuasai oleh Barisan Nasional, tetapi tidak di Negeri Selangor yang pada ketika ini dibawah pemerintahan Rejim Pakatan.
“Keadilan (PKR) Selangor bersetuju strategi satu lawan satu melawan BN dapat dicapai dengan menyeru PPBM memberikan lebih fokus serta tumpuan di kawaan selatan Semenanjung atau negeri-negeri lain yang belum dikuasai pakatan .
“Bagaimanapun, kita akur dengan sebarang arahan pimpinan PKR Pusat. Pembahagian kerusi hanya ditentukan di peringkat Pusat dan Keadilan Selangor akan memberikan cadangan bersesuaian secara tertutup,” katanya yang dipetik daripada Utusan Melayu, hari ini.
Minggu lalu, PPBM yang diwakili oleh Presidennya sendiri telah menandatangani satu perjanjian persefahaman (MoU) dengan pakatan harapan yang antara lain bersetuju menggunakan satu logo dalam Pilihan Raya Umum Ke 14 (PRU14).

Walhal, apa yang dinyatakan oleh Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor tu hanya sekadar satu percubaan untuk mengekalkan kuasa PKR di Negeri Selangor yang masih bergantung harap kepada DAPigs dan PAS secara sepenuhnya.

Kepimpinan PKR Selangor yang diketuai oleh Timbalan Presiden PKR itu ternyata mengakui bahawa hanya dengan sokongan serta dokongan PAS sahaja, Pakatan mampu megekalkan pemerintahan mereka di Negeri itu selepas PRU kelak.

Secara tidak lansung, kenyataan itu juga menunjukkan yang PKR lansung 'Tidak Yakin' dengan PPBM mahupun PAN yang menjadi sebahagian daripada Pakatan walaupun mereka telah menandatangani perjanjian. Dalam erti kata mudahnya, PKR menganggap PAN dan PPBM sebagai parti 'Sampah' yang hanya mengganggu mereka di Selangor!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Klu dah sampah tu buang je la ke dlm tong sampah.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping