Isnin, Disember 19, 2016

Wow!!! Nampak gayanya Si Teresa Kok ni benar - benar dah 'Kegersangan' akibat terlalu lama sangat 'Tak Laku' sehingga menyebabkan otak de pun berserabut dengan isu - isu Politik yang hanya dilihat lebih bersifat kebudak - budakkan.

Nampak sangat Si Teresa Kok ni takde isu yang nak dibangkitkan bagi menghasut rakyat sehingga tahap isu berkaitan dengan penyelenggaraan pencawang TNB serta gangguan bekalan air pun nak dijadikan sebagai bahan modal Politik Murahannya.

Kok, dalam satu kenyataan yang dibuat baru - baru ini menyatakan kekesalannya terhadap tindakan pihak TNB yang mahu menjalankan kerja penyelenggaraan sehingga menjejaskan sambutan Krismas sebagai tindakan yang tidak sensitif.

Kok yang ternyata bengkak dengan alasan yang telah diberikan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) berhubung gangguan bekalan air itu mendakwa bahawa ianya adalah sangat tidak wajar dan tidak bertanggungjawab.

Namun, apa yang mengecewakan, tindakan Teresa Kok yang membuat dakwaan tersebut cuba nak menjadikannya sebagai satu isu perkauman apabila dia memberikan gambaran seolah - olah penyelenggaraan TNB itu 'sengaja dirancang'.
“Ia paling tidak bertimbang rasa, tidak profesional dan tidak boleh diterima untuk TNB menjadualkan kerja penyelenggaraan yang akan menyebabkan gangguan bekalan air besar-besaran pada musim pra-Krismas.
“Lagi tidak boleh diterima apabila pengguna menunjukkan reaksi besar, tetapi TNB tidak menunjukkan sebarang tanda ia bersedia menangguhkan kerja penyelenggaraan dirancang itu,” katanya.
Apa yang jelas, kenyataan yang dibuat oleh Si Ahli Parlimen Seputeh itu membuktikan yang dia hanya sekadar nak menjadikan isu itu sebagai bahan modal Politik Murahan dan menyebabkan rakyat marah dengan tindakan pihak Kerajaan.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Teresa Kok tu hanya boleh dianggap sebagai satu taktik Politik Murahan yang mempergunakan isu berkaitan dengan penyelenggaraan itu sebagai modal untuk memburukkan Kerajaan. Jelas, apa yang dibuat oleh Si Teresa Kok itu juga merupakan satu tindakan yang Tidak Bertanggungjawab!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. dapigs ni mana tahu istilah tanggung jawab....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping