Selasa, Februari 21, 2017

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, yang juga merupakan bekas ahli PKR tidak perlu memberi alasan masuk DAPigs semata-mata untuk menggalakkan orang Melayu berfikiran kritis dan rasional.

Timbalan Pengerusi Majlis Profesor Negara (MPN), Profesor Ulung Datuk Dr Shamsul Amri Baharuddin berkata, tindakan masuk DAPigs itu dijangka tidak memberi kesan terhadap alasan tersebut kerana DAP parti platform orang Cina.
“Oleh kerana wujud sekelompok Melayu yang jumud pemikiran dan gaya hidup kearaban, tak bererti semua Melayu bodoh dan tidak kritis serta berfikiran rasional,” katanya.
Beliau mengulas kenyataan yang dibuat oleh bekas ahli PKR yang sebelum ini mendakwa bahawa orang Melayu masih lagi berdepan dengan sindrom tidak lagi mahu berfikir secara rasional.

Shamsul juga turut berkata, itu bukanlah penyakit dan sindrom dikalangan orang Melayu sahaja, malah ada dikalangan pimpinan DAPigs juga jumud dan ternyata rasis secara 'membabi buta'.

Pengarah Pengasas Institut Kajian Etnik (Kita), Universiti Kebangsaan Malaysia itu berkata, walaupun memilih DAPigs, tidak semestinya bekas ahli PKR itu terlepas daripada golongan jumud dan rasis dalam parti itu.
“Yang menariknya, Adun DAP keluar beramai-ramai kerana pimpinan DAP dikatakan tidak berprinsip, Zaid pula dengan gembiranya masuk DAP untuk bersama pimpinan DAP yang dianggap oleh orang DAP sebagai tiada prinsip,” katanya.
Pokok pangkalnya, mereka yang sanggup menjual maruah bangsa Melayu hanya semata - mata kerana mengejar 'Dedak DAPigs' ni sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diri mereka sendiri je. Bukannya sebab diorang nak memperjuangkan nasib orang Melayu sangat pun!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. cari makan daaa....

    BalasPadam
  2. Masukle apa pun...spesis yg dah lapuk...Melayu tak rugi pun hilang org bangang ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping