Sabtu, Mac 11, 2017

Alamak ai!!! Tak payah la Si Saifuddin Nasuition ni nak salahkan pihak mahkamah pulak bila ramai pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu bakal kehilangan kerusi menjelang PRU kelak.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, Si Saifuddin tu memberikan gambaran seolah - olah tindakan pihak mahkamah terhadap pemimpin PKR yang dikenakan denda itu sangat mengecewakan.

Malah katanya, tindakan itu juga juga turut dikhuatiri akan menjejaskan peluang pemimpin utama dikalangan parti PKR untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
"Ini bukanlah perkembangan yang baik buat demokrasi di Malaysia, lebih-lebih lagi di kala negara dibelenggu pelbagai krisis kewangan, tata kelola, rasuah, politik dan kepimpinan," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Hakikatnya, punca utama PKR hilang kerusi bukan sebab tindakan yang diambil oleh pihak mahkamah terhadap pemimpin parti tu. Sebaliknya, mereka kehilangan kerusi akibat perangai tak senonoh yang ditonjolkan.

Pokok pangkalnya, perangai pemimpin parti tu masing - masing serupa macam Haramjadah. Maka sebab itu tindakan mahkamah dikenakan terhadap mereka yang terlibat.

Sebagai contoh, Si Tian Chuak baru - baru ni dikenakan denda sebanyak RM 3000 oleh pihak mahkamah kerana didapati bersalah menghina pihak Polis dengan kata - kata kesat secara terang - terangan.

Tak lupa juga dengan tindakan mahkamah terhadap Si Nurul Izzah tu kerana menabur fitnah sewaktu kempen Pilihan Raya Umum yang lalu. Nasib baik calon BN Lembah Pantai tu baik hati.

Apa yang pasti, kesilapannya bukan dek kerana mahkamah sengaja nak mengenakan tindakan terhadap pemimpin - pemimpin PKR tu atau mana - mana pemimpin dikalangan puak Pakatan.

Jadi, tak payah la Si Saifuddin ni nak salahkan mahkamah dan mendakwa kononnya tindakan itu sengaja dilakukan untuk menghalang pemimpin PKR tu bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sebaliknya, Si Saifuddin tu perlu terima hakikat bahawa pemimpin didalam parti dia tu memang tak boleh nak kawal diri masing - masing dan suka buat kerja yang tak bermanfaat belaka. Kalau diorang tak bertanding pun bagus. Kalau ada pun tak berfaedah, kalau takde Lagi Bagus!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau tak nak kena kes mahkamah janganlah buat fitnah. Kritik biar berfakta.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping