Sabtu, Julai 01, 2017

Hah! Yang diorang tetiba 'Panik' tak tentu arah ni kenapa? Nak tunjuk yang kononnya diorang ni tak ikut telunjuk DAPigs? Takkan itu je alasan yang mampu diorang berikan kepada rakyat?

Takkan hanya semata - mata kerana Kit Siang selaku Penasihat DAPigs yang umumkan nama Husam sebagai calon Menteri Besar Kelantan mampu membuatkan pemimpin PAN menggelupor biawak?


Dan sejak bila pulak puak Pakatan Haprak tu belajar nak ikut rentak Barisan Nasional sedangkan selama hari ini diorang 24 jam sehari mengutuk tindakan yang diambil oleh BN selama ini?

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, kepimpinan PAN Kelantan menolak cadangan Lim Kit Siang yang mencalonkan Husam Musa sebagai Menteri Besar pilihan DAPigs.

Malah Pengerusi PAN Kelantan itu juga mendakwa cadangan Husam sebagai calon Menteri Besar itu dibuat oleh Kit Siang dalam keadaan yang terlalu 'Ghairah' dengan keadaan Politik semasa.
“DAP rakan kongsi kecil di sini, tidak akan terlalu mempengaruhi. Lagipun perbincangan Pakatan Harapan belum sampai ke peringkat itu. Namun kita tidak halang sesiapa untuk beri pandangan. Mungkin Kit Siang teruja dengan suasana politik di Kelantan, justeru memberikan cadangan itu,” kata Pengerusi PAN Kelantan.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh Pengerusi PAN Kelantan ini seolah - olah memberikan gambaran bahawa Si Husam tu tidak layak nak menjadi Menteri Besar.

Adakah PAN juga beranggapan bahawa Si Husam tu hanya layak menjadi 'Batu Asas' di Kelantan sehingga menyebabkan mereka menafikan kelayakan dia untuk menjadi Menteri Besar?

Dan jika diperhatikan dengan teliti, kenyataan Pengerusi PAN Kelantan yang menolak cadangan DAPigs untuk menamakan Husam sebagai calon Menteri Besar merupakan satu Penghinaan.

Jelas, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi PAN Kelantan itu memperlekehkan kemampuan Husam untuk menjadi Menteri Besar sekiranya Pakatan Haprak berjaya merampas pentadbiran Rejim PAS Kelantan selepas PRU yang akan datang!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Husam tak layak jdi mb kelantan. Ketika jdi exco dulu banyak projek dah gagal. Ada yg tinggal batu asas je. Cakap boleh la tpi hasilnya kosong. Lgi pun pru akan datang belum tentu husam boleh menang macam pru lepas.

    BalasPadam
  2. Memang tak layak pun Husam jdi mb kelantan. Rekod kegagalannya sangat banyak semasa jdi exco dulu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping