Jumaat, Ogos 11, 2017

Semalam Tun Dr Mahathir Mohamad mengumumkan, Azmin sebagai pengarah pilihan raya gabungan bagi mengukuhkan jawatankuasa pilihan raya yang dipengerusikan Tan Sri Muhyiddin Yasin.

Selain pelantikan Timbalan Presiden PKR itu membangkitkan persoalan mengenai keistimewaannya disisi Tun Mahathir, ia juga turut mengundang kritikan beberapa penyokong PKR.


Seorang penyokong yang dikenali sebagai Awang memuatnaik status di laman sosial Facebook, mempersoalkan pelantikan itu yang dakwanya bakal disalahgunakan Menteri Besar Selangor itu.
"Penentuan calon yang akan bertanding semua terletak di tangan dia," katanya yang memuatnaik status itu 16 jam lalu sehingga berita ini ditulis.
Ekoran kecewa dengan pelantikan itu, Awang juga mengambil keputusan untuk tidak mengikuti perkembangan politik sampai bila-bila.dan meminta rakan-rakannya untuk tidak memberitahunya apa jua berita berkaitan dengan dunia politik.
Status berkenaan juga turut mendapat perhatian dan sokongan terbuka dari beberapa penyokong Pakatan Haprak yang lain. Antara lain, Muhammad Saufi Miad yang turut menyokong tindakan Awang.

Secara keseluruhannya, perlantikan yang dibuat oleh Tun Mahathir terhadap Si Menteri Besar Selangor itu jelas tidak dipersetujui oleh pelbagai pihak walaupun Pakatan Haprak tu mendakwa mereka membuat keputusan secara konsensus!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping