Sabtu, Ogos 12, 2017

Ala! Tau la dia dengki dengan lantikan yang dibuat terhadap Si Azmin Ali tu. Tapi agak - agak la kalau dia nak menyindir peranan yang telah diberikan kepada Si Menteri Besar Selangor tu.

Satu dunia ni tau yang Si Saifuddin dengan Si Azmin ni memang tak sehaluan. Jadi tak heran la jika kenyataan yang dibuat oleh Punahsihat Guan Eng ni seolah - olah menyindir Azmin.

Jika dilihat dari satu sudut, Si Saifuddin ni seolah - olah cuba menidakkan peranan Azmin yang telah dilantik sebagai Pengarah Pilihan Raya Pakatan Haprak oleh Tun Mahathir sebelum ini.

Kata Si Saifuddin, peranan baru Si Azmin tu tidak akan membuatkan dia menjadi penentu kepada siapa yang bakal bertanding mewakili Pakatan dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sebaliknya, Si Saifuddin tu dakwa, soal nak menentukan siapa yang bertanding akan dibuat melalui rundingan dan konsensus diantara parti - parti gabungan dalam Pakatan Haprak tu sendiri.
"Dia cuma soal strategi pilihan raya, jentera pilihan raya, analisis data, bilik gerakan dan kerja-kerja koordinasi penyelarasan di antara keempat-empat parti. Itu saja," katanya kepada Antarapos hari ini.
Saifuddin berkata demikian ketika ditanya mengenai 'bidang kuasa' baru Azmin yang mengundang kritikan beberapa penyokong pembangkang terutamanya daripada PKR sendiri.

Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Si Saifuddin ni membayangkan kerisauan dia terhadap perlantikan serta peranan baru yang akan dimainkan oleh Azmin kelak.

Si Saifuddin ni seolah - olah takut Azmin akan menjadi pencatur utama dalam menentukan siapa yang bakal dipilih untuk mewakili Pakatan bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Dalam erti kata mudahnya, Si Saifuddin ni dilihat cuba nak mematikan peranan besar Azmin dalam penentuan calon bagi pihak Pakatan Haprak. Mungkin Si Saifuddin ni takut Azmin akan pilih calon dari kalangan Kartel dia je untuk bertanding!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pudin macam tak sedap hati je..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping