Rabu, September 27, 2017

Politik Baru memang gini ke caranya? Belum apa - apa lagi Si Pudin tu dah meroyan tak tentu arah dek kerana tiga orang bekas Menteri Besar Selangor nak bergabung menentang Pakatan.

Dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Pudin ni memperlihatkan tahap 'Menggelupor Biawak' puak Pakatan Haprak tu bila ketiga - tiga bekas pemimpin Selangor tu bersatu.

Kot kalau sebelum ini, bukan main lagi puak Pakatan Haprak tu mendakwa tindakan Tan Sri Muhammad Mohd Taib meninggalkan PKR tidak memberi sebarang kesan kepada mereka.

Tapi hakikatnya, bila ketiga - tiga bekas pemimpin Selangor tu menyatakan hasrat mahu menumbangkan Rejim Pakatan, kenapa puak - puak Pakatan Haprak tu menggelupor tak tentu arah?

Kiranya, kalau tindakan Mat Taib tu tidak memberi sebarang kesan, sudah pasti mereka tak akan ambil peduli dengan gabungan yang dibentuk oleh ketiga - tiga bekas Menteri Besar Selangor tu.

Namun sebaliknya, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin Pakatan seperti Si Pudin ni memberi gambaran seolah - olah mereka takut nak menghadapi saingan dari ketiga - tiga pemimpin tersebut.

Antara lain, Si Pudin ni mendakwa gabungan ketiga - tiga pemimpin itu tidak memberi sebarang siginifikan dan menganggap kemenangan sesebuah parti ditentukan oleh pengundi.
“Yang akan tentukan kedudukan kerajaan Selangor itu bukan tiga orang itu tetapi seluruh pengundi dan rakyat di Selangor. Tetapi kita harus melihat bahawa politik dan pilihan raya itu bukan ditentukan oleh orang tertentu," katanya yang dipetik FMT.
Kalau secara dasarnya, memang betul la apa kata Si Pudin tu. Kemenangan Pilihan Raya ni memang ditentukan oleh pengundi dan bukan oleh pemimpin mahupun individu yang tertentu.

Tinggal lagi, kenyataan dia tu tidak mencerminkan keyakinan puak Pakatan Haprak tu bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang. Nak pulak bila puak Pakatan Haprak tu masih lagi berada dalam keadaan kucar kacir sehingga ke hari ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping