Sabtu, Oktober 21, 2017

Itu satu persoalan juga. Kenapa tidak DAPigs menganjurkan yang mendedahkan segala salah laku yang telah dibuat oleh bekas Perdana Menteri tu secara terbuka? Kenapa hanya Ops Lalang je?

Sebabnya mudah. Kebanyakkan pemimpin DAPigs sendiri terlibat dalam Ops Lalang. Maka sebab itu Si Guan Eng tu nak menganjurkan forum khusus berkaitan dengan insiden tersebut.

Taktiknya ialah supaya DAPigs dapat memanupulasikan insiden tersebut sebagai contoh untuk menambahkan lagi kebencian rakyat terhadap Kerajaan Barisan Nasional yang ada pada hari ini.

Niat DAPigs adalah untuk memberikan gambaran buruk terhadap pentadbiran Kerajaan dan membayangkan apa yang akan dilakukan oleh Barisan Nasional sekiranya mereka kalah dalam PRU.

Itu tujuan sebenar DAPigs mahu menganjurkan forum tersebut. Bukannya sebab diorang nak memperjuangkan Kebebasan Hak Asasi Manusia atau sebagainya. Sebaliknya, itu alasan mereka sahaja.

Jika dilihat dari satu sudut, forum yang nak dianjurkan oleh DAPigs itu tidak akan memberi sebarang makna sekiranya bekas Perdana Menteri itu sendiri tidak turut serta sebagai panelis.

Sedangkan isu berkaitan dengan Ops Lalang tu dikaitkan dengan pentadbiran Tun Mahathir yang didakwa cuba menghalang Hak Asasi Manusia pada ketika dia menjadi Perdana Menteri.

Kot selama ini pun, puak - puak Pakatan Haprak tu sering kali tampil membuat tuduhan terbuka terhadap Tun Mahathir yang didakwa menjadi dalang disebalik berlakunya insiden tersebut.

Maka, jika bekas Perdana Menteri itu tidak hadir, forum yang nak dianjurkan oleh DAPigs itu sudah pasti hanya akan menjadi Propaganda parti itu untuk memburukkan imej Tun Mahathir.

Hakikatnya, biarpun Tun Mahathir hari ini sudah menjadi sebahagian dari kalangan puak Pakatan Haprak tu, tapi masih ramai dikalangan penyokong mereka yang tidak puas hati dengan kehadirannya.

Dan tidak mustahil sekiranya forum yang dianjurkan oleh puak DAPigs itu bukan sahaja akan memburukkan lagi imej Pengerusi Pakatan Haprak tu secara terbuka, tetapi ianya juga akan turut menambahkan lagi rasa benci pengikut Pakatan Haprak terhadap bekas Perdana Menteri itu sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping