Ahad, Oktober 08, 2017

Dalam Politik, memang ianya sudah menjadi satu kebiasaan sekiranya seorang pemimpin itu sering bertukar pendirian yang dipegangnya selama ini. Perkara itu sudah menjadi norma mereka.

Asalkan prinsip dan pendirian itu memenuhi kehendak demi menjaga kepentingan Politik Peribadi, maka ianya bukan satu perkara yang menghairankan sangat. Bagi mereka, itu biasa.

Yang berasa hairan melihat pemimpin Politik seperti itu yang sering bertukar pendirian kerana mahu menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri adalah dari kalangan rakyat.

Bagi mereka, pemimpin seumpama itu hanya dianggap sebagai seorang MUNAFIK yang pandai bermain dengan kata - kata. Dulu pendiriannya lain, tapi sekarang pendirian itu sudah berubah.

Malahan, pemimpin seperti itu layak digelar sebagai seorang PENIPU yang berjaya MENIPU rakyat dengan permainan kata - kata kerana mahu menjaga kepentingan Politik Peribadinya.

Dan dek kerana itulah, ramai dikalangan anak muda hari ini yang menganggap Politik itu sebagai satu PENIPUAN yang dilakukan secara terang dan nyata. Tak perlu dinafikan, itulah hakikatnya.

Berkisar mengenai perubahan pendirian ini, tak menghairankan lansung sekiranya Tun Mahathir kini menganggap DAPigs sebagai "Tuan" sedangkan dulu parti itu dipersetankannya.

Perubahan pendirian itu adalah berdasarkan kepentingan Politik Peribadi Tun Mahathir sendiri. Dia sekarang bergantung nyawa pada DAPigs bagi meneruskan kelansungan Politiknya.

Bila orang kata, Tun Mahathir berjuang hari ini demi menjaga kepentingan Politik Peribadi, ramai yang marah. Ramai yang menganggap ianya hanya sekadar fitnah tapi itulah realitinya.

Namun, kebergantungan Tun Mahathir terhadap DAPigs hari ini merupakan satu tamparan hebat buat parti lain dalam Pakatan. Terutama sekali PKR yang wujud atas dasar kebencian terhadap Tun.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila pengakuan yang dibuat oleh Tun Mahathir terhadap DAPigs itu tidak pula diulangi kepada PKR yang menganggap Tun sebagai "Musuh Utama" mereka.

Sejarahnya, DAPigs tidak dibina kerana rasa benci terhadap Tun. Tetapi PKR wujud diatas dasar kebencian terhadap bekas Perdana Menteri itu secara peribadi yang telah memecat Ketua Umum mereka.

Malah PKR juga pada suatu ketika dahulu pernah melabelkan Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin Diktator yang "Maha Zalim". Mungkin pandangan itu tetap tidak berubah.

Maka tidak hairan la sekiranya hari ini, Tun Mahathir rela mengakui bahawa DAPigs lebih suci dari yang disangkakan selama hari ini sedangkan dalam masa yang sama, pendirian PKR terhadap bekas Perdana Menteri itu tidak pernah berubah!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Wahai Blogger, fikirkankah jua tentang MATI.Jangan asyik provokasi isu dan melaga-lagakan orang sahaja, dunia dan kemewahan hanya sementara sahaja. Berhentilah jadi batu api.

    BalasPadam
  2. Tun Dr.Mahadir kata"saya lah orang nya yang mempersetankan DAP.Dalam politik jika kita nak kalahkan musoh,kita terpaksa memburukan imej musuh.DAP ada lah musuh parti saya(waktu saya pegerusi UMNO)dan musuh saya sendiri(waktu saya pengerusi UMNO)"

    Sekarang UMNO SAYA TAK DAPAT GUNAKAN LAGI,maka tu saya kelur dari UMNO dan PBBM parti saya DAP bass friend saya.UMNO menjadi musuh parti saya dan saya sendiri.Dalam politik jika kita nak kalahkan musuh(UMNO)imej UMNO terpaksa kita burukkan.

    Kerja Tun Dr.Mahadir hari2 mengasut ra'ayat supaya benchi keraja'an,samalah kerja nya dengan Yb Rafazi Ramli.Senjata Yb Nurulizah fittnah untok menang pilihan raya.DAP perbanyakan supply screw supaya malayu boleh screw malayu.

    Dengan pengakuaan Tun Dr. Mahadir ra'ayat pasti sudah jelas mengenali siapa dia Tun Dr. Mahadir dan orang2 malayu yang menyokong PH.Hanya orang2 yang suka berbohong,mengasut,fittna merupakan golongan orang MUNAFIK.Boleh ka orang2 yang bersifat MUNAFIK ini kita ikut.Tentu orang yang bijak dan punya haraga diri saja akan menjauhkan diri dari si MUNAFIK,dengan kata lain hanya si bodoh aja akan terpedaya dengan bohongan,hasutan dan fittna dari si MUNAFIK.




    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping