Selasa, Oktober 10, 2017

Hahaha!!! Kesian betul dengan DAPigs ni. Tak pasal - pasal je diorang merengek tak tentu arah dan mendakwa diorang jadi mangsa buli PAS sejak parti itu keluar dari Pakatan sebelum ini.

Itu kira adat la. Siapa suruh DAPigs anggap PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka yang perlu dihapuskan? Siapa suruh DAPigs pecah belahkan perpaduan PAS sehingga tertubuhnya PAN?

Sekarang dah diorang pulak meroyan macam orang hilang akal dan mendakwa parti itu lebih banyak menyerang Pakatan jika hendak dibandingkan dengan Kerajaan Barisan Nasional.

Lim Guan Eng dalam satu kenyataan mendakwa Presiden PAS mula menyerang DAP sejak kedua - dua parti putus tahaluf siyasi pada 2015 dan semakin kerap mengeluarkan kenyataan berbaur permusuhan  terhadap DAPigs.
"Dari segi politik, ia agak sesat kerana tumpuannya adalah ke atas parti pembangkang, bukan Barisan Nasional (BN) ataupun Umno. Kalau kita lihat, dia tak serang Umno sekarang.
"Ini bukan kali pertama ucapan sedemikian, kalau kita lihat ucapan beliau, bukan saja keluarkan bahasa kesat.
"Inilah sikap seorang Presiden PAS seperti ini yang penuh dengan hostility (permusuhan) ke atas golongan bukan Islam," katanya dalam sidang media di ibu pejabat parti di sini hari ini.
Semalam Hadi Awang dalam satu kenyataan mengajak rakyat Malaysia supaya menolak mana - mana parti dan sesiapa sahaja yang mahu merungkai asas Perlembagaan Persekutuan negara.

Dalam masa yang sama Presiden PAS itu juga turut berkata Islam menolak teori sekularisma, Malaysian Malaysia dan cauvinis perkauman tanpa menafikan wujudnya kehidupan duniawi.

Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng itu membuktikan bahawa DAPigs lebih suka dibelai dan dimanja serta dilayan sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan seperti mana yang pernah dilakukan oleh PAS sebelum ini!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Dap pun sama serang pas lebih drpd serang bn.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping