Sabtu, Oktober 28, 2017

Aduhai! Kenapa YAB Perdana Menteri buat pengumuman dalam pembentangan Bajet 2018 semalam mahu menghapuskan tol? Tidakkah tindakan itu hanya akan menyusahkan rakyat?

Dalam pembentangan Bajet 2018 semalam, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan bahawa pihak Kerajaan akan menghapuskan tol di Batu Tiga (Shah Alam), Bukit Kayu Hitam (Kedah) dan EDL (Johor).

Secara tidak lansung, tindakan itu telah menyebabkan rakyat mengalami tekanan hidup, terutama sekali dikalangan puak Pakatan Haprak tu. Lepas ni, isu apa lagi yang diorang boleh jadikan modal Politik?

Keadaan itu membuatkan puak Pakatan Haprak mula hilang akal. Malah ada yang mengalami sawan mental dikala perkara itu diumumkan dalam pembentangan Bajet 2018 semalam.

Diantara pemimpin yang mula - mula tampil memburukkan tindakan Kerajaan itu ialah Nurul Izzah Anwar yang menyifatkan tindakan itu hanya memberi keuntungan kepada pihak konsesi.

Dalam status twitter yang dimuat-naik semalam, Nurul Izzah cuba membuat spekulasi kononnya hanya pihak konsesi yang akan meraih keuntungan melalui pemansuhan tol berkenanaan.

Itulah peliknya dengan corak pemikiran puak Pakatan Haprak macam Si Nurul Izzah ni. Nampak gayanya mereka lebih suka untuk mengamalkan Politik Retorik semata - mata.

Soalnya, kenapa Si Nurul Izzah sibuk membuat spekulasi sedemikian sedangkan dalam draf belanjawan puak Pakatan Haprak itu sebelum ini juga mahu menghapuskan tol yang ada di Malaysia?

Dan tambah memalukan ialah apabila Rejim Pakatan yang memerintah Selangor dan Pulau Pinang masih lagi gagal untuk melaksanakan janji yang telah mereka nyatakan selama hari ini.

Rejim DAPigs Pulau Pinang sehingga ke hari ini masih gagal menghapuskan tol di Sungai Nyior. Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin pula gagal memansuhkan tol KESAS dan SPRINT.

Padahal ke semua plaza tol itu berada dibawah pentadbiran Rejim Pakatan itu sendiri. Jadi, kenapa mereka tidak membuat keputusan untuk menghapuskan tol tersebut sebagai bukti kepada janji yang telah mereka lakukan? Kalau setakat bercakap je, baik tak payah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kena tol salah, hapus tol pun salah. Apa yg ko nak sebenarnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping