Isnin, Oktober 23, 2017

Video Tun Mahathir yang menjadi tular semalam antara lain mempertikai tulisan pada pintu masuk kawasan perindustrian MCKIP di Gebeng, Kuantan.

Katanya, tulisan dalam bahasa Inggeris dan bahasa Cina itu tidak mencerminkan identiti Negara kerana tidak menggunakan bahasa Melayu yang merupakan bahasa Kebangsaan.

Itu yang membuatkan ramai pihak mula berasa hairan. Kenapa pulak isu mengenai tulisan pada papan tanda itu yang sibuk nak dipertikaikan oleh Tun Mahathir?

Soal mereka, adakah isu mengenai bahasa dan tulisan pada pintu masuk itu boleh memberikan sebarang faedah yang bermanfaat kepada rakyat secara keseluruhan?

Adakah dengan cara mempertikai tulisan itu sahaj sudah cukup untuk membuktikan bahawa anak-anak Melayu tempatan terpinggir dari mendapat peluang pekerjaan? Tak masuk akal.

Sebagai rekod, kawasan perindustrian MCKIP itu adalah bertaraf antarabangsa dengan kerjasama Kerajaan China. Maka sebab itu pemilihan bahasa Inggeris dan bahasa Cina digunakan.

Jika dilihat dari satu sudut, tindakan bekas Perdana Menteri itu hanya mempertikaikan isu yang remeh temeh dan mahu diperbesar-besarkan sebagai bahan modal jajaan Politik Murahan semata-mata.

Bahkan, tindakan bekas Perdana Menteri itu juga hanya seolah-olah mengikut skrip yang telah disediakan oleh DAPigs untuk memburukkan Kerajaan Barisan Nasional.

Sebelum ini, pemimpin DAPigs Selangor, Teresa Kok pernah tampil mempertikaikan papan tanda di Kuala Lumpur yang menggunakan bahasa Jawi dan mendakwa ianya tidak menunjukkan semangat rakyat Malaysia.

Tidakkah itu membuktikan bahawa tindakan Tun Mahathir itu hanya mengikut doktrin DAPigs yang suka mempertikaikan hal yang remeh temeh dan tidak memberikan sebarang manfaat kepada rakyat.

Tambah menghairankan, kenapa DAPigs tak nak pulak kecam Tun Mahathir yang mempertikaikan mengenai tulisan tersebut sebagai satu tindakan RASIS terhadap orang Inggeris dan Cina!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. korek medey korek..korek taik hidung kau sekali..makin hampir pru makin merapu orang tua nyanyuk ni..dah tak ada modal lagi ke..nak bantu rakyat ke cara ni..

    BalasPadam
  2. Putrajaya kawasan diInggeriskan dengan Presint, Boulevard, Junction dll. Itu time Mahathir.

    BalasPadam
  3. Dia nak suruh letak tulisan malayalam kot.. Maklumla dia dr Kerala .. Memang dh makin merapu org tua ni...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping