Jumaat, Januari 12, 2018

Nampak gayanya, kemelut kepimpinan dikalangan puak Pakatan Haprak tu kini sudah mula memasuki episod baru apabila ada 'Pakatan Sulit' yang dibuat tanpa pengetahuan sesama mereka sendiri.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila PKR Selangor seolah - olah telah dipinggirkan dari Pakatan Sulit yang terdiri daripada parti PPBM, PAN dan DAPigs Selangor baru - baru ini.

PKR Selangor semalam membuat dakwaan bahawa mereka tidak dimaklumkan mengenai "Kenyataan Bersama" kepimpinan Pakatan negeri bagi menyokong pencalonan Tun Mahathir sebagai PM.

Timbalan Pengerusi PKR Selangor mendakwa Azmin Ali selaku Pengerusi negeri juga turut tidak dimaklumkan tentang Kenyataan Bersama menyokong keputusan Majlis Presiden Pakatan itu.

Malah Si Mak Lampir Zuraidah tu juga mendakwa, dia juga tidak pasti sama ada Kenyataan Bersama yang dibuat oleh ketiga - tiga parti sekutu PKR itu dilakukan secara individu atau sebaliknya.
“Kenyataan itu tidak dibuat melalui struktur PH Selangor yang dipengerusikan Datuk Seri Azmin Ali. Saya tidak pasti sama ada kenyataan itu adalah satu gabungan atau secara individu.”
Semalam, PPBM, DAPigs dan PAN Selangor menandatangani Kenyataan Bersama menyokong keputusan majlis presiden PH menamakan Dr Mahathir sebagai calon Perdana Menteri gabungan itu.

Menurut laporan yang disiarkan, ketiga - tiga parti sekutu PKR itu diwakili oleh Pengerusi Negeri masing - masing, termasuk DAPigs yang diwakili oleh Tony Pua selaku Pengerusi DAPigs Selangor.

Jika sebelum ini, kepimpinan PKR Selangor dengan jelas menyatakan pendirian enggan menyokong keputusan Majlis Presiden yang diumumkan sewaktu Konvensyen Pakatan secara terbuka.

Maka secara tidak lansung, tindakan ketiga - tiga parti sekutu PKR yang telah menandatangani Kenyataan Bersama itu dibuat tanpa sebarang konsensus dan membuktikan bahawa wujudnya agenda peribadi dikalangan mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping