Jumaat, Januari 12, 2018

Jika sebelum ini, isu berkaitan dengan kerusi mana yang menjadi pilihan Tun Mahathir pula dipersoalkan dikalangan rakyat memandangkan nama dia dicalonkan sebagai Perdana Menteri.

Perkara itu cukup jelas memandangkan dalam Perlembagaan Malaysia, seorang Perdana Menteri perlu menang dalam Pilihan Raya Umum sebelum dia boleh menjawat jawatan tersebut.


Ramai yang memberikan pandangan bahawa Pengerusi Pakatan Haprak itu akan memilih kerusi Parlimen Langkawi sebagai sasaran untuk dia bertanding dalam PRU yang akan datang.

Namun bagi sesetengah pihak pula berpendapat, Tun Mahathir sewajarnya perlu bertanding di kawasan Parlimen Permatang Pauh yang juga merupakan kubu kuat keluarga Si Ketua Penipu itu.

Kata mereka, perkara itu perlu dilakukan oleh Tun Mahathir sekiranya benar dia mahu memberikan laluan kepada Si Ketua Penipu itu untuk menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri.
"Jika dilihat dalam perjanjian Pakatan, mereka secara konsensusnya mencalonkan Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Sementara sahaja jika menang dalam PRU yang akan datang.
"Kemudian, usaha untuk membebaskan Anwar Ibrahim dari penjara akan dilaksanakan dan jawatan Perdana Menteri itu akan diserahkan kepadanya tanpa sebarang kompromi.
"Maka, jika benar Tun Mahathir ikhlas mahu memberikan laluan kepada Anwar untuk menjadi Perdana Menteri, dia wajar bertanding di Permatang Pauh dan melakukan tindakan yang sama seperti Wan Azizah sebelum ini," jelas seorang sahabat.
Sebagai rekod, Wan Azizah pernah menjadi Ahli Parlimen Permatang Pauh sewaktu suaminya berada di penjara selepas didapati bersalah ketika Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri.

Namun, Presiden PKR itu telah mengambil tindakan melepaskan jawatannya dan mengosongkan kerusi Parlimen tersebut selepas Si Ketua Penipu itu dibebaskan dari penjara.

Maka persoalannya sekarang, adakah Tun Mahathir benar - benar ikhlas mahu memberikan laluan kepada Si Ketua Penipu itu untuk menjadi Perdana Menteri? Dan sejauh mana kejujuran bekas Perdana Menteri itu terhadap perjanjian yang telah dibuat sebelum ini!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. kalau madey betul2 nak jatuhkan najib bertandinglah di pekan... sbb kalau najib kalah najib tak blh jd PM..

    BalasPadam
  2. Lihat lah wahai pembodek najib kehancuran umno

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping