Selasa, Februari 20, 2018

Khifarah dunia. Mungkin itu yang menimpa bekas pencacai Pakatan Haprak tu apabila sebelum ini dia sendiri yang sering kali menjadikan fitnah itu sebagai bahan makanan hariannya.

Hari ini, bekas pemimpin PKR yang dikenali sebagai Chegubard, membuat laporan polis hari ini di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi ekoran difitnah penyokong Pakatan Harapan (PH).

Fitnah yang disebarkan melalui pelbagai medium laman sosial itu mendakwa isteri Badrul ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) atas tuduhan cuba merasuah Ketua Srikandi PPBM di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru-baru ini.

Menurut Badrul yang juga Pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), pemimpin PH maklum berkenaan penyebaran fitnah tersebut namun kesemuanya membisu sehingga kini.
"Saya ingin menafikan sepenuhnya fitnah ini. Isteri saya tidak pernah terlibat dengan apa-apa perbuatan merasuah ahli politik.
"Fitnah ini menunjukkan bahawa Pakatan Harapan kini sudah mengadaptasi fitnah sebagai taktik politik rasmi mereka. Sebab itulah nampaknya pemimpin mereka begitu takut dengan cadangan kerajaan untuk menggubal undang-undang untuk menyekat berita palsu," katanya ketika ditemui selepas membuat laporan polis di sini hari ini.
Terdahulu Chegubard hadir ke Ibu Pejabat Polis Dang Wangi bagi membuat laporan terhadap dakwaan yang tersebar baru-baru ini mengenai dirinya dan keluarganya ditahan SPRM.

Dakwaan tersebut mengatakan bekas pemimpin PKR itu ditahan ekoran cuba merasuah anggota PPBM bagi meninggalkan parti serpihan UMNO itu.

Laporan tersebut mendakwa isteri Chegubard merupakan dalang untuk menyogok Ketua Srikandi PPBM. Beliau yang juga  tiba sekitar jam 11.30 pagi, ditemani beberapa individu lain.

PPBM sebelum ini dilaporkan akan terus menekan SPRM bagi mengesahkan dan mendedahkan butiran siasatan seorang individu yang dikatakan ditahan kerana cuba menyogok ahlinya keluar parti.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. dah kena karma ni..

    BalasPadam
  2. Pakatan ini ibarat spt ajaran sesat yg terpaksa membuat cerita2 palsu agar penyokong2 yg taksub kpd mrk terus kekal bersama..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping