Jumaat, Mac 16, 2018

Tak kira la alasan apa yang cuba diberikan oleh Tun Mahathir terhadap tindakannya sebelum ini, namun ianya hanya sekadar alasan untuk menutup kesalahan dirinya sendiri sahaja.


Mungkin bagi bekas Perdana Menteri itu, pengakuan kononnya dia tersilap langkah memecat jawatan Anwar Ibrahim selaku Timbalan Perdana Menteri sebelum ini dapat menipu pengikut PKR.


Mungkin Tun Mahathir ingat dengan menunding jari dan menyalahkan pihak Polis kerana memberi nasihat untuk memecat jawatan Anwar itu dapat meredakan kemarahan pengikut PKR gamaknya.


Soalnya, adakah Tun Mahathir cuba nak memperlekehkan mentaliti pengikut - pengikut PKR dengan memberikan alasan sebodoh itu agar mereka dapat mengampunkan dosa yang telah dilakukannya?


Kalau kita tengok IG Nurul Izzah sejak kebelakangan ini, anak kepada Anwar itu kerap kali memaparkan kenangan di zaman sewaktu bapanya masih menjadi Timbalan Perdana Menteri.


Dari satu sudut, tindakan Nurul Izzah itu seolah - olah memberi signal yang jelas kepada Tun Mahathir agar tidak berterusan untuk menipu pengikut - pengikut PKR secara membuta - tuli.


Sebaliknya, pengikut PKR pun tau, pihak Polis tidak mempunyai sebarang kuasa untuk memecat mana - mana pemimpin atau individu dari jawatan Politik seperti yang dijelaskan oleh Rahim Noor.


Bayangkan! Takkan la Tun Mahathir anggap pengikut - pengikut PKR itu terlalu BODOH untuk menerima alasan yang diberikan dan menjadikan Polis sebagai Kambing Hitam untuk memikul kesilapan yang telah dilakukan sebelum ini!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping