Sabtu, April 07, 2018

Bekas Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam, memutuskan untuk keluar dari PKR selepas kecewa dengan konflik dalaman parti itu.


Beliau yang digantung keahlian sejak Ogos 2017 berkata, sudah cukup baginya untuk berada dalam parti itu selama 18 tahun kerana dakwanya, ada pihak dalaman termasuk barisan kepimpinan yang bertindak melancarkan 'serangan peribadi' terhadapnya.


"Banyak pihak yang mencemburui, dengki dan tidak puas hati dengan saya...macam-macam mereka lakukan bagi menjatuhkan imej saya dalam parti.


"Sehubungan itu, saya mengambil keputusan untuk keluar parti dan menyertai parti lain kerana saya memerlukan platform untuk berkhidmat kepada rakyat," katanya dipetik mStar Online.


Manikavasagam berkata, susulan keputusannya itu, beliau akan menyertai sebuah parti pembangkang lain dan pengumuman itu akan dibuat Sabtu ini.


Jelasnya lagi, keyakinannya terhadap PKR ketika ini hanyalah kerana Datuk Seri Anwar Ibrahim serta timbalan presiden, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.


"Jika bukan Anwar, Azmin layak sebagai calon perdana menteri berbanding pihak lain sekiranya Pakatan Harapan memenangi pilihan raya umum ke-14 (PRU-14)," katanya yang pernah memikul tanggungjawab selaku Ketua Cabang PKR Kuala Selangor yang ketika itu mempunyai 45 Ranting sebelum keahliannya digantung.


Pada Ogos tahun lalu, PKR menggantung keahlian Manikavasagam selama dua tahun berikutan satu ucapan yang dibuatnya di Kuil Sri Balathandayuthapani, Kapar pada 8 April tahun yang sama.


Manikavasagam mendakwa yang dia telah membuat rayuan berserta penjelasan dalam tempoh 14 hari selepas penggantungan itu, tetapi statusnya sehingga kini masih menjadi tanda-tanya.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping