Khamis, April 12, 2018

Umum mengetahui bahawa Timbalan Presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man mengalami kekalahan demi kekalahan yang cukup memalukan sejak tahun 2004 sehingga PRU yang lalu.


Timbalan Presiden PAS itu gagal mempertahankan kerusi DUN Jengka yang dimenangi sejak tahun 1999 apabila dia tewas kepada Dato Wan Salman dalam Pilihan Raya Umum ke - 11.


Sejak itu, bekas Pesuruhjaya PAS Pahang itu mengalami kekalahan teruk walaupun pada ketika parti itu bergabung bersama - sama Pakatan Haprak yang dianggotaoi oleh PKR dan DAPigs.


Desas desus terkini mendapati, Timbalan Presiden PAS itu mahu beralih arah dan memberi tumpuan kepada kerusi Parlimen. Tetapi kali ini bukan di Negeri Pahang. Sebaliknya, di Kelantan.


Dengar khabarnya, nama Tuan Ibrahim menjadi sebutan sebagai calon bagi kawasan Parlimen Pengkalan Chepa yang pada ketika ini disandang oleh Dr. Izani Husin yang juga wakil dari PAS.


Persoalannya, kenapa sampai begitu jauh Timbalan Presiden PAS itu membawa diri? Kenapa dia sendiri tidak bertanding di Parlimen Temerloh dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang?


Secara tidak lansung, spekulasi berhubung kawasan yang akan ditandingi oleh Tuan Ibrahim Tuan Man menjadi bahan sindiran, terutama dikalangan puak - puak parti Ternakan DAPigs.


Antara lain mereka mendakwa, Timbalan Presiden PAS itu takut kalah dan tidak yakin untuk menawan Negeri Pahang dalam PRU kali ini. Maka sebab itu dia cari tempat selamat hanya untuk menjaga kepentingan Politik dirinya sendiri!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping