Isnin, Mei 14, 2018

Sekiranya benar Rejim Pakatan Baru mahu terus menegakkan Undang - Undang mengikut prosedur 'Rule Of Law', maka kemungkinan besar Bentong akan menghadapi Pilihan Raya Kecil.


Ianya berikutan kes saman fitnah yang difailkan oleh syarikat Lynas terhadap Ahli Parlimen Bentong, Wong Tak sebelum ini masih lagi menunggu keputusan daripada mahkamah pada ketika ini.


Jika menurut fakta kes, Ahli Parlimen Bentong itu kemungkinan besar akan dijatuhkan hukuman bersalah kerana telah membuat ugutan jenayah terhadap kilang syarikat tersebut pada tahun 2014.


Antara lain, Ketua Aktivis Gerakan Hijau itu mengugut untuk membakar kilang tersebut dan turut mengadakan siri demonstrasi secara terbuka dihadapan kilang milik syarikat Lynas.


Laporan terkini bertarikh 25 Februari 2018 mengesahkan bahawa kes saman itu masih lagi diteruskan dan mendakwa bahawa Ahli Parlimen Bentong itu kemungkinan besar tidak dapat bertanding.


Namun, disebabkan keputusan mahkamah masih belum diputuskan, maka Ketua Gerakan Himpunan Hijau itu bertanding bagi kali kedua menggunakan logo PKR dan menewaskan Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai di Bentong.


Maka persoalannya, adakah Rejim Pakatan yang baru ini benar - benar menghormati undang - undang? Atau mereka juga akan melakukan apa yang pernah didakwa terhadap Barisan Nasional sebelum ini dengan mencampuri urusan Kehakiman Negara???
Categories: ,

4 ulasan:

  1. pigi dah...kalau pru pun korang kalah apa lg prk...

    BalasPadam
    Balasan
    1. U Like dog barking in the hell

      Padam
    2. U Like dog barking in the hell

      Padam
  2. Dulu menteri besar Pahang Adnan ada kata kalau BN kalah di Bentong dia mau kerat telinga dia. Tengah tunggu ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping