Khamis, Mei 24, 2018


Kalau dilihat semula agenda 100 Hari Pakatan, tidak ada disebut pun soal nak memansuhkan agensi - agensi ini. Apatah lagi nak menyebabkan kakitangan agensi itu hilang pekerjaan.


Jika dilihat dari satu sudut, kewujudan agensi - agensi yang terlibat sebelum ini pun bukan dibina hanya semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik pihak yang memerintah sahaja.


Sebaliknya, banyak lagi peranan lain yang lebih penting dimainkan melalui agensi - agensi tersebut dan ianya memberi kesan secara lansung kepada rakyat. Sebagai contoh, kewujudan SPAD.


SPAD ditubuhkan bukan sebab nak menjaga kepentingan Barisan Nasional. Tetapi kewujudan agensi itu adalah untuk memastikan sistem pengangkutan awam darat berada pada tahap yang memuaskan.


Kalau sebelum ini, tidak ada agensi yang ditubuhkan bagi tujuan tersebut. Tapi semenjak adanya SPAD, sistem pengangkutan awam darat di Malaysia mengalami banyak perubahan drastik.


Dan apa yang lebih penting, kewujudan SPAD membuatkan pengusaha - pengusaha pengangkutan awam ini mengikut garis panduang yang ditetapkan. Tidak seperti sebelum ini.


Malangnya, peranan agensi itu tidak diambil peduli oleh Rejim Pakatan yang baru. Sebaliknya, agensi itu dimansuhkan tanpa sebarang usul periksa. Adakah kakitangan agensi itu turut menjadi mangsa Politik Dendam pihak Rejim Pakatan???
Categories:

2 ulasan:

  1. GAJI GANTI GST
    DPT DUIT CEPAT COVER GST??

    BalasPadam
  2. Elok juga SPAD di mansuh kan. 99% pemandu teksi marah dengan kerajaan pasal grab serta uber. Bilangan pemandu teksi bukan sedikit. Mereka serta keluarga confirm tak sokong BN. Kempen lagi masa bawak teksi. SPAD buat apa. Tido je

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping