Rabu, Mei 30, 2018


Kebodohan apakah yang hendak dibentangkan rakyat? Wayang apa lagi nak mereka pertontonkan kepada masyarakat secara umum dalam keadaan yang bercelaru tanpa arah tujuan ini?


Nampak gayanya, drama Politik Longkang yang dimainkan oleh Rejim Pakatan Haprak itu semakin bertambah menarik. Percanggahan demi percanggahan dapat dilihat muncul dengan jelas.


Jika sebelum ini, percanggahan itu dapat dilihat apabila Menteri DAPigs yang dilantik Rejim Pakatan itu sering kali mengeluarkan kenyataan yang tidak sehaluan dengan Perdana Menteri.


Menteri Kewangan bercanggah angka hutang Negara. Manakala Menteri Penerangan pula bercanggah pendapat berhubung status Akta Anti Berita Palsu. Sekarang cerita pasal HSR pulak.


Cuma kali ini, percanggahan itu berlaku tidak sampai sehari. Pagi Perdana Menteri kata keputusan untuk membatalkan projek HSR itu adalah muktamad. Petang Menteri pula menafikannya.


Malah penafian yang dibuat oleh Menteri itu juga turut mendapat kecaman dari pemimpin Singapura yang mengancam akan mengambil tindakan terhadap Rejim Pakatan yang baru itu.


IRONIKnya, dalam keadaan Negara yang didakwa berhutang sebanyak RM 1 Trillion tu pun puak Rejim Pakatan Haprak tu masih ada hati nak membatalkan projek HSR itu dan membayar pampasan sebanyak RM 500 juta? Yang ini cerdik datang dari celah mana pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping