Selasa, Mei 15, 2018

Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong) mencadangkan supaya Rejim Pakatan yang baru itu mewujudkan satu jawatan Timbalan Perdana Menteri untuk diisi oleh wakil Cina.


Memetik laporan portal berita semalam, Presiden pertubuhan itu turut mencadangkan supaya wakil keturunan Cina dilantik bagi jawatan Menteri atau timbalan menteri di beberapa kementerian yang dianggap penting.


Antara kementerian yang menjadi sasaran mereka adalah Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Kementerian Kewangan, Kementerian Pendidikan dan Kementerian Dalam Negeri.


Katanya, Hua Zong turut meminta agar semua janji pilihan raya termasuk menghapuskan GST dan menghapuskan tol lebuh raya, serta mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) dilaksanakan segera.


Jelasnya, dia percaya Tun Mahathir tidak akan berdepan masalah untuk memimpin negara berdasarkan pengalaman selama lebih 20 tahun Mahathir sebagai Perdana Menteri sebelum ini.


Dalam erti kata lainnya, pertubuhan itu dah mula memberikan tekanan kepada Rejim Pakatan dengan membuat tuntutan sedemikian. Persoalannya, adakah semua tuntutan ini akan dipenuhi bagi menjaga kepentingan Politik Peribadi Rejim Pakatan itu kelak???
Categories:

4 ulasan:

  1. Kerajaan yg budak2 nk up pilih..
    Kerajaan tentera anai2 cina dap..
    Sikit demi sikit mereka akan "makan" perlembagaan tanah melayu.. budak2 nak up semua nya tak paham dan tamau ambik peduli hal ini.. asalkan nafsu kebendaan dunia dpt di penuhi.. tidak perlu pertahan bangsa melayu dan agama islam.. janji gaji dpt ebih
    Macam mathir ckp smlm.. keputusan ikut majoriti ahli pakatan..
    Anai anai..
    Melayu yg sujud syukur... nnt jgn sampai anak2 diaorg sujud minta benda ni tak pernah terjadi..

    BalasPadam
  2. tu dia...he he

    BalasPadam
  3. ini lah dia tentera 'anai2' cina dap..
    ini lah dia budak2 baru nak up dan lit yg gelojoh mengikut nafsu mahukan..
    anai2 akan makan sikit demi sedikit dari dalam dan tiada siapa dpt halang sekali ni.. islam, melayu, raja, tanah, inst akademik, perlembagaan dan lain2 akan lunyai dikerjakan sikit demi sedikit tanpa org sedar. krn ia akan berlaku di belakang pentas secara diam inner circle..
    dan ini lah dia budak2 baru nak up dan lit yg gelojoh mengikut nafsu kebendaan dunia..

    BalasPadam
  4. seronok utk tunggu dan lihat....terutama melayu2 yg jadi barua pemakan dedak...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping