Jumaat, Mei 25, 2018


"Jika anda melihat kepada prestasi pasaran saham, ia juga bergantung kepada pelbagai faktor. Kita juga dapat melihat pasaran serantau mempunyai kesan yang sama."


Demikian kenyataan Menteri Kewangan yang masih lagi sarat dengan skandal penyelewengan kuasa dan masih ada kes rasuah sedang dibicarakan dimahkamah pada ketika ini.


Ironiknya, kenyataan seumpama itu pernah menerima kecaman dari kalangan pemimpin serta pengikut - pengikut setia Rejim Pakatan hari ini. Tapi sekarang, diorang pulak guna alasan yang sama.


Cuba bayangkan jika Menteri dari Barisan Nasional yang keluarkan kenyataan sedemikian. Sudah pasti pemimpin - pemimpin Pakatan serta penyokong mereka akan mengecamnya secara habis - habisan.


Keadaan itu sama seperti mana ketika dijelaskan mengenai isu kenaikkan kos sara hidup sebelum ini. Rata - rata pengikut setia Rejim Pakatan itu mendakwa ianya hanya mainan Politik semata - mata.


Walhal, kenaikkan itu berdasarkan kepada faktor yang berlaku secara serantau. Bukan di Malaysia sahaja yang mengalami isu kenaikkan kos sara hidup. Bahkan seluruh dunia pun berlaku perkara yang sama.


Maka tidak salah jika kenyataan Menteri Kewangan DAPigs ini boleh dianggap sebagai alasan bertaraf Longkang hanya semata - mata untuk menutup kelemahan Rejim Pakatan menguruskan persepsi pelabur asing terhadap keadaan ekonomi Negara pada ketika ini!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. Amboi, pandainya hang, awat tak masuk pil;ihanraya...mengata orang longkang, kalau menteri tu longkang, hang tentu berus jamban...pi melancap la weh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. HITAM hati Dan HITAM Kepala hotak kamu ni...jilat lah kafir ni...dia yg akan mentalkinkan kamu nnti..

      Padam
  2. Gila engkau ni

    BalasPadam
  3. Inilah yang dinamakan karma. Buat baik dibalas baik. Buat haram haramjadahlah dapatnya. Kalau diorang kutuk kerajaan dulu, sekarang fiorang jadi kerajaan kita balas lah, tp balas dengan fakta dan jangan biarkan diorang ni memperbodohkan rakyat.

    Cuma peliknya mana orang BN? Hentam la! Ni semua kecut apa ke hal?

    BalasPadam
  4. Tak mungkin kita akan sehebat kerajaan skrg yg dulu sgt hebat mengelirukan dan membuat cerita kona sana kona sini.
    Sbb kita mmg tak cuba nak menipu..
    Diaorg bole tipu malaysia..
    Bolehkah diaorg nk tipu dunia?
    Tunggu dan lihat..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana hang tau kerajaan skrg ni lbh hebat berbanding dulu? Hang p ngaji dulu tgk apa kes Lim Guan Eng masih berjalan. Nama tak clear lg dr kes2 rasuah sdh jd menteri kewangan. Apa akal ada ka. Sedara Tanah Melayu lain kali baik2 fakta kasi jelaslah jangan tulis hentam kromo la.

      Padam
  5. Baru dia tau nak brdepan dgn rakyat mcm mana....dulu asyik jadi pmbngkang ja bleh la fitnah sana sini

    BalasPadam
  6. Alasan ni rasa nya Abg Mat Sabu boleh bagi. Hahahha menteri kewangan. Sedih la

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping