Isnin, Jun 25, 2018

Akhirnya polemik Politik Longkang Rejim Pakatan mengenai Landasan Keretapi Pantai Timur (ECRL) berakhir apabila Menteri Kewangan Rejim mengumumkan semalam bahawa projek itu akan diteruskan.


Ironinya, projek ini tidak mungkin akan dibatalkan memandangkan EPIC, CMC dan T7 Global adalah merupakan syarikat - syarikat yang mempunyai kepentingan besar di dalam projek. 


Mana mungkin T7 Global yang dimiliki oleh Vincent Tan dibatalkan. Baca rencana The Edge di bawah. Macai Rejim Pakatan Haprak Tomato dan budak Kpop WeChat kenal siapa Vincent Tan?


Jika sebelum ini, puak Pakatan Haprak tu mendakwa kononnya projek mega yang diasaskan oleh Kerajaan Barisan Nasional itu sebagai sebuah projek yang membazir dan tidak mendatangkan faedah.


Malah mereka juga turut membuat dakwaan kononnya projek itu menyebabkan kedaulatan Negara tergadai kepada Negara China selaku pelabur utama. Tapi hari ini semua itu sudah berubah.


Kos asal projek ECRL yang dicetuskan oleh Kerajaan Barisan Nasional itu hanya mencecah sebanyak RM 55 billion. Namun jumlah itu dinaikkan oleh Majlis Penasihat Rejim Pakatan sebanyak RM 11 billion.


Sekarang, dengar ceritanya, kos pembinaan projek tersebut terus meningkat sebanyak RM 70 billion, peningkatan sebanyak 15 billion dari kos asal yang dicadangkan oleh Kerajaan Barisan Nasional.


Bijakkan Rejim Pakatan Haprak ni menguruskan kewangan Negara dalam keadaan hutang sebanyak RM 1 Trillion? Sempat lagi diorang bagi pada kroni 15 billion duit rakyat secara percuma. Yang pengikut Rejim Pakatan dapatn apa? Bau hancing sebagai pewangi harian!!!
Categories:

10 ulasan:

  1. agak pelik..
    bukan lebih baik biar macam asal?
    tak yah tambah duit bagai..
    ini.. vincent tan amik buat, project kena tambah duit?
    lor.. karut kot..?? lebih baik mcm asal je..

    BalasPadam
  2. kroni DSAI telan air liur saja..

    kikikiki..

    BalasPadam
  3. bangun lawan kerajaan penipu ni,sampaikan fakta fakta angka angka yang tepat lagi benar untuk menentang kerajaan penipu ini.. duit rakyat di salah guna untuk mereka yang menjahanamkan negara, gunakan senjata blog dan internet untuk tumbangkan kerajaan penipu, dapat kuasa dengan menipu, memerintah pun cara menipu,..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedara..
      55 bilion tu kos pembinaan saja.

      Habis tu kos beli tanah, kos pengurusan, kos faedah pinjaman dan hiden cost yg lain yg najib tak masukkan dalam kiraan tu, sapa akan bayar? Bapak sedara nak bayar? Atau rosmah dan hj hadi nak tolong bayar??

      Bodoh pun mcm hadi ngan najib jugak kamu ni...patutlah kalah.

      Padam
  4. Berbanggalh wahai penyokong PH..klu bolh smua bg DAP control

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kepala bapak kau. Rosmah kontrol semua laa

      Padam
  5. petanda dunia akhir zaman... fitnah terlalu banyak sehinggakan rakyat malaysia tak dapat bezakan "mana yang betul dan mana yang salah"... sehingga tersalah pilih kerajaan pakatan haprak. ingatlah pakatan haprak ada ciri-ciri dajjal...pembohongan yang mereka buat kelihatan seperti benar... manakala perkara yang benar akan kelihatan salah (akibat putar belit mereka) di mata rakyat malaysia.

    BalasPadam
  6. Apa punya bangsat sekiranya masih ad lgi org yg mengucap kalimah syahadah tapi masih berkompromi dgn kafir dapigs yg memusuhi islam yg mewarisi perjuangan org yahudi... bangunlah dari tidurmu....!!!!!

    BalasPadam
  7. Janji umno bungkus.
    Gila ker kat rumah simpan barang kemas mengalahkan kedai emas. Baik bukak kedai emas.

    BalasPadam
  8. Pm dulu buat taik, pm sekarang pulak yang kena bersihkan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping