Sabtu, Jun 16, 2018

Pemantau Malaysia Baru dengan tegasnya meminta pencerahan daripada Rejim Pakatan yang nyata telah bertindak di luar skop Perlembagaan Malaysia dan 'Rule Of Law' yang kerap dilaungkan.


Tun Daim merupakan bekas Menteri Kewangan zaman PM Ke 4 iaitu ketika Skandal Forex RM 31.5 billion didakwa berlaku. Sejak bersara, Daim telah menjadi seorang ahli perniagaan besar.


Tindakan itu secara tidak lansung menunjukkan yang bahawa wujud unsur 'Conflict of Intrest' berhubung perlantikan Tun Daim sebagai Punahsihat kepada Rejim Pakatan Haprak itu.


Apakah kemungkinan maklumat sulit kerajaan boleh dimanipulasikan oleh pihak-pihak yang dekat dengan Tun Daim seperti kes Zeti yang telah didakwa menyalahgunakan kuasa beliau untuk meraih keuntungan untuk keluarganya?


Adakah kemasukkan Tun Daim bersangkut paut dengan kejatuhan saham-saham syarikat GLC di Bursa Malaysia bagi tujuan pembelian oleh pihak-pihak tertentu pada harga rendah selepas ini?


Dalam masa yang sama, mengapakah Menteri Kewangan Rejim Pakatan mendedahkan maklumat sewenang-wenangnya sehingga mengakibatkan Bursa Malaysia mengalami kerugian sebanyak RM 12 billion?


Dalam isu ini, siapa yang meraih keuntungan dan kenapa? Rasa perkara itu perlu diperjelaskan oleh Lim Guan Eng dan dia wajib menjawab kepada rakyat berhubung perkara ini.


Malah persoalan kenapa syarikat Petronas yang mempunyai rizab tunai yang tinggi zaman Dato Sri Najib sehingga RM 164.7 billion (Mac 2018) perlu disenaraikan di Bursa Malaysia juga menjadi tanda tanya.


Apakah peranan Petron & San Miguel yang sering dikaitkan dengan anak Perdana Menteri, Mirzan Mahathir dalam kegiatan ini? Siapa yang untung dan kenapa? Adakah laporan media Filipina yang menyatakan San Miguel bercadang untuk membeli aset kepunyaan seperti Petronas itu benar?
Categories:

4 ulasan:

  1. Kalaubbetu betul ada aku kisah? Semut batu api penghasut rakyat ni

    BalasPadam
  2. MOF yang baru sebok buat kira2 hutang negara mengikut "calculator" yg pernah digunakannya utk beli bungalow terlajak murah (tanpa kolam mandi). Dis peduli apa jika asset Negara tergadai. Lagipun yg untung PETRON...Bang Fizi masih cuti Raya kot atau dah MERAJOK...senyap jer ayam sabong PKR tu kurang berkokok sejak kebelakangan ni. Berak kapor ke apa " ayam jantan" PKR hi?

    BalasPadam
  3. MOF yang baru sebok buat kira2 hutang negara mengikut "calculator" yg pernah digunakannya utk beli bungalow terlajak murah (tanpa kolam mandi). Dis peduli apa jika asset Negara tergadai. Lagipun yg untung PETRON...Bang Fizi masih cuti Raya kot atau dah MERAJOK...senyap jer ayam sabong PKR tu kurang berkokok sejak kebelakangan ni. Berak kapor ke apa " ayam jantan" PKR hi?

    BalasPadam
  4. Alamak suka sangat berilusi lah....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping