Jumaat, Februari 21, 2020


Biar apa pun alasan yang cuba diberikan oleh Menteri Pakatan Hancing ini, ia tidak akan dapat menjustifikasikan apa yang menjadi tanda tanya dikalangan rakyat. Kenapa Menteri sibuk nak "Pindah Milik" aset Tabung Haji?

Itu persoalan sebenar yang perlu dijelaskan oleh Menteri berkenaan. Itu yang dituntut oleh setiap rakyat khususnya yang beragama Islam. Sehingga ke hari ini, Menteri berkenaan hanya banyak memberi alasan bertaraf Longkang semata - mata.

Rakyat mahukan penjelasan. Persoalan yang dibangkitkan perlu dijawab dengan jujur, bukan disebalik kenyataan media yang hanya direka untuk menyedapkan hati pembaca. Ia ada kaitan dengan institusi kewangan Islam Negara.

Kalau dulu, isu pasal pembelian tanah di TRX pun puak Pakatan Hancing tu boleh timbulkan rasa panik dikalangan rakyat sehingga ada yang sanggup mengosongkan akaun mereka serta membatalkan giliran Haji. Inikan pulak isu yang sebesar ini.

Mana mungkin Menteri boleh bagi alasan kononnya pihak atau kelompok tertentu itu hanya mahu menjadikan isu Tabung Haji ini sebagai 'Bahan Murahan' semata - mata. Pihak tertentu itu mahukan penjelasan lisan dan terbuka daripada Menteri.

Maka sebab itu Pemuda UMNO tampil mencabar Menteri berkenaan untuk berdialog secara terbuka dan disaksikan oleh rakyat dengan mata dan telinga mereka sendiri. Bukan membuat dakwaan seperti yang dilakukan oleh Pakatan Hancing sebelum ini.

Isu pasal "Pembelian Tanah", Pakatan Hancing kecoh SATU DUNIA. Tapi bila isu pasal "Jual Aset" atau disebut oleh Menteri "Pindah Milik", Pakatan Hancing kata ia Bahan Murahan Pihak Tertentu? Mentaliti Menteri letak kat mana?

Maka atas dasar itu, sewajarnya Menteri berkenaan perlu jujur dengan diri sendiri. Jangan Takut Pada Bayang - Bayang. Ia melibatkan soal institusi kewangan Islam. Ia melibatkan wang serta amanah rakyat. Jadi, tak perlu la Menteri nak bagi alasan bertaraf Longkang untuk menyelamatkan buah Kerandut sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Gempar news terkini pagi ini menjelang malam nanti untuk Mesyuarat Majlis Presiden

    40 DARI 50 MP PKR SOKONG ANWAR

    Berita diterima, 40 dari 50 MP Keadilan telah menandatangani SD menyokong DSAI. Manakala, seorang MP belum menandatangi menyokong mana-mana pihak . Ertinya, kartel hanya mendapat sokongan 9 MP sahaja.

    BERITA DARI MALAYSIAKINI

    Ketua whip PKR di parlimen, Johari Abdul, berkata beliau memulakan inisiatif bagi akuan berkanun (SD) berbunyi: "(Saya) menyokong Mahathir Mohamad sebagai perdana menteri ketujuh dan menyokong Anwar Ibrahim sebagai perdana menteri kelapan."

    BalasPadam
  2. TERPULANG PADA SAYA'.., awak, otai dan rakyat menilai moral akhlak perangai kata kata Sang Fitnah Lidah Bercabang

    'Terpulang pada saya' dan anda nak percaya atau tidak yang DAP sangat keciwa dalam mesyuarat Majlis Presiden...

    sementara ada waktu lagiiii..'terpulang pada saya' nak tulis apa..

    'Terpulang Pada Saya' sementara ada waktu lagii... lidah bercabang atok sudah tumbuh subur semula..!!

    'Terpulang pada saya' dan anda menilai nya..!!

    KIKIKI SAYA NNPAKNYA KENA BERSABAU
    ITU BAIT2 KATA BROTHER AKHIRNYE
    TERPULANG PADA SAYA LAH SI LAHABAU
    ATOK LIDAH BERCABANG SUSAH NAK CAYE

    'Terpulang pada saya' selagi fitnah boleh memberi kuasa dan kaya utk anak dan kroni ....!!!

    Rakyat sudah jijik meluat dengan si kepala penipu dan kepala perompak negara.. 'Terpulang pada korang suma'..!!

    satu untuk kau satu untuk aku..
    dua untuk parti kau dua untuk parti aku...
    tiga untuk anak kau tiga untuk anak aku..
    empat untuk cucu kau empat untuk cucu aku
    GLC untuk aku Menteri jadi barua aku..
    Ladang TH untuk aku menteri jadi barua aku..
    Hotel untuk aku.. kau jadi barua aku...
    Babi untuk kau babi untuk barua aku...

    Sementara ada waktu kini.. 'terpulang pada saya'..,awak dan macai semua..!!

    'Terpulang pada saya' hendak Ronggeng sampai mati sebelum siksa sakarat menjemput sang fitnah lidah bercabang

    Sedang bertiup kencang bahawa perdana menteri Dr Mahathir Mohamad bakal menerima tekanan ala halalintar supaya melepaskan jawatannya dalam mesyuarat Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) yang akan diadakan pada *Khamis atau Jumaat* depan.

    Sementara ada waktu ini...'terpulang pada saya..'rakyat Malaysia anda macai semua..!!

    Sumber dari PH sendiri memberitahu sebuah akhbar bahasa Inggeris utama di Malaysia bahawa "suatu yang sangat besar akan berlaku tak lama lagi".

    sementara ada waktu lagi otai reformis beri kata dua pada Tun dan Tun kata 'terpulang pada saya..'

    KALAU JANJI ATOK DNG BAKAL PM KE 8 DI CAPATI
    OTAI REFORMIS SIAP SEDIA BUKA BAJU GULING2 NANTI
    20 TAUN OTAI SEDIA GULING2 DI JALAN LAGI SKLI
    BIAR TELOR DAH LABUH, TETEK PUN LABUH OTAI TETAP GULING GILA BABI..!!

    sementara masih ada waktu

    Hari ini Anwar saya kena bersabar..!! atok kata 'terpulang pada awaklahh...'

    Lepas ni banyak lah telor telor kecut dan telo labuh dan telo kendur dari otai reformasi (maklum lah dah 20 tahun berlalu mau tak labuh telo menunggu nok jadi PM..) acara guling guling jalanraya

    Anwar kata mesyuarat peralihan kuasa boleh selesai dalam setengah jam..'Terpulang pada saya' dan korang suma nak caya atau tidak..!!

    sementara ada waktu saat ini...'terpulang pada rakyat..'

    Rakyat jelata sudah lokos dikencing hancing siang malam boleh lah sediakan pop corn tambah sambil tepok tangan..!! kannnn..!!

    FormulaTerpulangPadaSaya = Haahh tepok + Pop corn tambah

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping