Rabu, Mac 04, 2020

Sesiapa pun tidak dapat menafikan bahawa kemelut Politik yang berlaku seminggu yang lalu mempunyai kaitan secara langsung dengan tindakan rakus DAPigs yang sememangnya Gila Kuasa. Perkara itu sudah diketahui umum.

Setakat yang kita tahu, DAPigs sering kali memberi desakan secara terbuka kepada Tun Mahathir untuk melepaskan jawatan Perdana Menteri dan diserahkan kepada Anwar Ibrahim secepat yang mungkin. Kenapa beria sangat? Apa agenda sebenar mereka?

Jika semalam, ada pihak mendedahkan bahawa DAPigs tidak berpuas hati dengan tindakan Tun Mahathir yang dilihat cuba mendahului kroni dalam urusan berkaitan konsesi tol di Malaysia. Adakah 'Perang Kroni' ini menjadi agenda utama DAPigs?

Malah soalan yang paling membungkam dijiwa rakyat, kenapa DAPigs terdesak mahu Anwar menjadi Perdana Menteri sehingga menyebabkan mereka memberi tekanan yang cukup besar kepada Tun Mahathir?

Menurut kajian yang dijalankan, DAPigs bukan sekadar mahu mengaut segala keuntungan dengan menjual aset Negara yang ada. Dalam masa yang sama mereka juga mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah Republik dengan secepat yang mungkin.

Dikhabarkan bahawa DAPigs telah menyusun beberapa agenda bagi membolehkan mereka memenuhi hasrat tersebut sementara masih memegang tampuk kuasa di Putrajaya. Namun tembelang mereka itu dapat dihidu lebih awal.

Ia bukan satu "Kebetulan" Peguam Negara mahu menggugurkan kes berkaitan dengan kumpulan penyokong pengganas LTTE. Ia juga bukan "Kebetulan" Peguam Negara Boneka DAPigs itu mahu KDN mentafsir semula istilah "Pengganas".

Tapi ia merupakan salah satu agenda DAPigs agar dapat 'Membebaskan' kumpulan Komunis supaya tidak lagi dianggap sebagai "Pengganas". Itu tujuan sebenar DAPigs dan ia dilaksanakan oleh Peguam Negara.

Bahkan DAPigs sedang mengatur rancangan untuk menjadikan Persempadanan Semula Kawasan Pilihan Raya sebagai sasaran utama bagi menambah jumlah bilang kerusi Parlimen yang mereka kuasai sebelum ini.

Ambil contoh, kawasan Parlimen Seputeh. DAPigs menang dengan majoriti yang cukup besar iaitu sebanyak 51 ribu undi. Maka kawasan itu boleh dipecahkan lagi bagi menambah jumlah bilangan kerusi sedia ada.

Misalnya setiap kawasan tersebut diagihkan sama rata, setidak - tidaknya DAPigs boleh menambah sebanyak 5 kerusi dalam satu Parlimen itu sahaja. Secara tidak langsung, ia akan turut menambah bilangan wakil mereka didalam Parlimen.

Jika perkara seperti ini berlaku, tidak mustahil sekiranya agenda DAPigs mahu menjadi pemerintah dan melaksanakan segala agenda Cauvanis mereka selama ini akan berjaya. Adakah itu yang rakyat khususnya dikalangan orang Melayu mahukan!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Jangan pedulikan lagi si celaka Dr Mahathir, Anwar dan Kit Siang lagi - Bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid

    Dr Mahathir yang terkenal dengan lidah bercabang, fitnah jijik, peras ugut, kroni mengayakan 4 orang anak bertaraf billionaire, pembelit dan kepala perompak dengan muka tak malu dia tak pedulikan plakad “Anwar PM ke-7” ni. Imej dari NST.

    Bagi Tun Abdul Hamid, apa yang orang Malaysia kena buat sekarang adalah mulakan hari baru tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang. Kerana baginya, selama ni kita dah disibukkan dengan tingkah laku diorang ni sampaikan keadaan politik kita jadi tak tentu hala.

    Mengambil contoh Dr Mahathir, baginya selama ni Dr Mahathir dah buat banyak masalah dalam negara, seperti:

    Krisis Perlembagaan dengan Raja-Raja Melayu

    Menyingkirkan Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abas pada tahun 1988

    Menyebabkan UMNO diharamkan;
    Berkelahi dengan Timbalannya sendiri Tun Musa Hitam

    Memecat Anwar Ibrahim

    Bergaduh dan cuba menjatuhkan Tun Abdullah Badawi

    Masuk dan keluar UMNO berkali-kali.

    Anwar pula baginya begitu ghairah nak jadi Perdana Menteri dengan mendesak Dr Mahathir beberapa kali menyerahkan jawatan kepadanya. Seorang pengamal pluralist, pejuang LGBT, penipu pembohong sesumpah boleh bertukar prinsip dan akidah bila bila masa.

    Manakala, kehadiran DAP dalam kerajaan PH Anwar Ibrahim juga nampaknya seperti menyerahkan kuasa politik Melayu kepada parti berkenaan.

    “Nampaknya selagi beliau (Dr Mahathir) ada dalam arena politik, beliau tidak berhenti-henti menimbulkan masalah. Cukuplah. Kita mulakan hari baharu tanpa Dr Mahathir, Anwar dan Lim Kit Siang.” – Tun Abdul Hamid

    FormulaTurunHarga = #BMF

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cukuplah wahai yg ariff. Mana bukti...fitnah kpd org bukan islam..Allah benarkan ke? Asalkan melayu ye. Songlap pun tak pe..

      Padam
  2. Tu fahaman perkauman yg kuat yg ariff.

    BalasPadam
  3. Tuduhan tiada bukti...ada 4 org saksi ke...jgn nanti di akhirat puas cari saudara anwar nak minta maaf

    BalasPadam
  4. TErima kasih kerana berkongsi!

    BalasPadam
  5. X LKS,X LGE,X DAP,X Nuar, XMahathir ( Suruh anak2 dia yang billion2 tu TOLONG orang2 susah di Malaysia ni akibat Covid... Nuar,Mat Sabu - Tolak la DAP tu...Jangan la lagi bersama DAP... Tolong laaa...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping