Rabu, Oktober 27, 2010

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Masih lagi Semut cuba memahami bagaimana otak pemimpin pembangkang ini berfungsi. Cadangan PNB nak bina Menara Warisan Merdeka dibantahnya. Kata lebih baik 'wang peruntukan' sebanyak RM5 billion itu digunakan untuk kebajikan rakyat.

Ini bila Kerajaan beri bantuan Projek Perumahan Rakyat, masih juga mereka pertikai. Projek rumah mampu milik itu dipertikaikan oleh Husam Musa (Gambar Di atas) semalam. Kononnya beliau dakwa harga tersebut tidak sesuai dengan keluasan cadangan yang diberikan.

Dengan adanya subsidi kerajaan diantara RM 45 ribu ke RM85 ribu akan diberikan bagi setiap rumah tersebut. Menurut beliau dengan subsidi sebegitu banyak, adalah lebih baik bagi rumah itu secara percuma.

Bagi salah, tak bagi pun salah. Entah apa - apa la pemimpin PAS ni fikir. Adakah beliau mengeluarkan kenyataan tersebut kerana berasa malu sebab Kerajaan Negeri tidak mampu membawa pembangunan sedemikian kepada rakyatnya? Persoalan yang paling tepat adalah adakah Kerajaan Negeri Kelantan tidak mampu atau sengaja buat - buat tak mampu nak usahakan projek sedemikian?

Sepatutnya mereka bersyukur dengan kemudahan yang diberikan oleh Kerajaan Pusat itu. Bukan mempertikaikannya. Jelas dengan tindakkan seumpama ini, PAS mengakui mereka tidak mampu untuk membela nasib rakyat dalam membangunkan kawasan Galas khususnya Negeri Kelantan secara umumnya. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. entahlah.....

    sehingga sekarang tak jumpa lagi idea2 yang bernas dari pihak pembangkang.

    ramainya KHUFUR NIKMAT!

    BalasPadam
  2. idea huse ni bela kambing janpari dengan itik telor dekat salor jah buleh..tupun tk tau la jadi ke idak ..entah2 dah bungkus takat bela itik telor jah tak payah sembang la ..pakar ekonomi kunun..kkkhaakkk tuuuiiihhh

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping