Khamis, Disember 30, 2010

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Hairan. Betul - betul hairan. Apa kaitannya bolasepak dengan politik ni sebenarnya? Adakah paksi kehidupan mereka hanya kepada politik semata - mata?

Walaupun ahad lalu, Semut dan beberapa blogger lain memberi kritikan terhadap sikap pemimpin pembangkang, namun tidak sedikit pun diendahkan mereka.

Kalau waktu itu, Mahfuz Bean yang menjadi bahan kritikan kerana memberi komen dalam laman twitternya yang berbaur politik, kali ini Badrul Hisham pula bertindak sedemikian.

Malah beliau turut mempertikaikan kejayaan Malaysia itu dengan 'menyindir' ketuanan Melayu. Apa kena mengenanya?

Selepas itu siap sambung sesi ceramah pula. Pelik. Memang pelik dengan perangai mereka ini. Bukanlah keutamaan mereka meraikan kemenangan negara itu sebagai kemenangan untuk semua.

Jelas dalam apa juga situasi sekali pun, mereka tidak dapat memisahkan politik dalam kehidupan mereka.

Seolah - olah dalam jiwa mereka hanya ada politik sahaja. Patutlah dakwah ke arah pembentukan sahsiah diri kurang.

Yang bertambah hairannya, mereka tidak pula mengkritik pasukan Kelantan yang memenangi Piala Liga Super yang lalu.

Kenapa mereka tidak mengkritik Menteri Besar Kelantan kerana sikap beliau yang tidak bertanggungjawab dan lepas tangan dari memimpin pasukan Negeri tersebut? Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. la...safe sali tu india ker...ini kemenangan semua la ngok....tadi aku tengok bola ngan geng2 opis aku, melayu, cina, india semua happy....masa tu tak da nak cerita pasal politik walaupun aku tau pandangan politik mereka berbeza nagan aku......yang penting semua sokong team malaysia

    BalasPadam
  2. apa kepala otak chagubad ni fikir, apa kalau coach India semuanya mesti digadai ke? babi punya melayu!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping