Khamis, Disember 30, 2010

Assalamualaikum dan Salam 1Malaysia.

Pemimpin Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) ini jelas takut untuk menghadapi kepimpinan baru yang diumumkan sebelum ini.

Sebelum ini, Semut telah menyiarkan artikel mengenai perlantikan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi Baru FELDA menggantikan

Walaubagaimana pun, perlantikan itu nampak gayanya tidak disenangi oleh Mazlan Aliman serta konco - konconya.

Maka beliau berhasrat untuk menggerakkan kempen pungutan tandatangan seluruh warga Felda sebagai bantahan terhadap perlantikan itu.

Tandatangan tersebut katanya akan diserahkan sendiri kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dalam tempoh sebulan.

Menurut Mazlan Aliman, beliau telah menerima puluhan SMS dan panggilan telefon membantah perlantikan Tan Sri Isa dan mendesak beliau melakukan sesuatu.

Alasan yang dapat diberikan oleh beliau ialah 'rekod' buruk Tan Sri Isa Samad kerana digantung keahliannya sebagai ahli UMNO selama 6 bulan.

Itu sahajakah alasan yang mampu diberikan oleh Pengerusi ANAK ini? Apa kaitannya isu penggantungan ahli dengan Felda? Alasan tidak logik lansung.

Seperti alasan orang yang malas pergi kerja hanya semata - mata kerana hari hujan. Banyak lagi alternatif lain yang boleh diambil untuk mengatasi masalah tersebut.

Atau adakah beliau sebenarnya takut berhadapan dengan Tan Sri Isa yang jelas mempunyai kredibiliti untuk membawa kemajuan didalam Felda seterusnya membenamkan perjuangan beliau?

Atau adakah kerana beliau sebenarnya kecewa kerana tidak dipilih menjawat jawatan tersebut? Namun Semut sangat berharap, ketika beliau menyerahkan tandatangan itu, beliau akan disambut secara terbuka oleh Perdana Menteri dan Tan Sri isa Samad.

Gunakan peluang itu untuk beliau menjelaskan mengapa beliau tidak bersetuju dengan lantikan tersebut. Jangan malu sendiri nanti, sudahlah. Wallahualam.

Fikir - fikirkan lah.
Categories:

2 ulasan:

  1. Jangan bodohkan orang beb! Bukan cerita sebab gantung 6 bulan tetapi di belakang cerita itu mamat tu kaki rasuah. Tak kan lu bodoh. Kalau bodoh jangan ajak orang lain jadi bodoh... lu bodoh la sorang diri.
    Tak de siapa takut dengan si pendek tu tetapi menjadi tugas memberitahu anak anak FELDA dan rakyat kedudukan sebenar nya.
    Lu betul la tolol punya mamat. Tak kan nak takut ini negara bukan UMNO punya. Hidup mati di tentukan ALLAH.
    Lu orang tak tahu ke si mamat tu pegang rahsia PM kat Port Dickson... hahahahahha bodoh punya budak, tak ada visi punya orang but selfish and idiot!

    BalasPadam
  2. Si Mazlan Aliman Anak Haprak ni cuba melobi nak jadi calon PAS ADUN Tenang, tapi juak-juak Saim Siran dan Husam Kusam tak akan bagi peluang punyer.

    Dia tak tau penangan Isa lebih berbisa dari Yusoff Nor! ko tunggu Mazlan, Isnin 3 Januari 2011 kau akan tahu langit tu tinggi ke rendah...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping