Khamis, Februari 10, 2011


Dah dia bantai bertaki (bergaduh) sesama diorang pulak dah. Dulu sibuk sangat nak berdebat dengan orang luar. Sekarang ni, dah bertengkar sesama sendiri.

Apa nak jadi la dengan puak - puak Parti Angguk Saja ni ye. Bila ada orang sahut cabaran ajak berdebat mengenai kebenaran Islam, dia tolaknya, tapi tuduh orang macam - macam.

Ni, Ketua Pemuda sendiri bagi cadangan pendekatan baru dalam menangani gejala sosial, ditolaknya mentah - mentah.

Siap kata orang tu tak de kuasa. Bukan wakil Kerajaan la konon. Apa, wakil Kerajaan saja ke yang boleh buat pendekatan untuk membasmi gejala sosial ni?

Nasarudin Hassan At Tantawi bagi cadangan agar diadakan kempen bagi membendung gejala tidak bermoral di negeri - Negeri Pakatan Pembangkang sempena sambutan Hari Kekasih.

Tapi hasrat beliau disalah faham oleh Khalid Gereja dan juga Pemuda DAP. Khalid Gereja sendiri kata Nasa tak de kuasa untuk bercakap bagi pihak PBT sebab dia bukan wakil Kerajaan.

Membalas kenyataan tersebut, Nasa hanya berkata, Pemuda PAS sedia memberi kerjasama kepada mana - mana Kerajaan Negeri khususnya Pakatan Pembangkang dalam usaha membendung perbuatan tidak bermoral pada malam Valentine tersebut.

Ianya sesuai dengan amalan rutin Pemuda PAS yang sering kali turun menyebarkan risalah dakwah khususnya kepada yang beragama Islam.

Beliau juga turut menjelaskan bahawa beliau tidak jahil tentang bidang kuasa dan authoriti yang ada pada Kerajaan Negeri.

Tapi sebab cadangan tu satu cadangan yang baik, maka JAKIM ambil pendekatan yang hampir serupa. 

Mereka akan lancarkan kempen 'Anti Valentine Day' khusus untuk penganut agama Islam. Kempen tersebut akan dilancarkan esok dalam bentuk forum agar orang ramai dapat memahami bahawa budaya sambutan Hari kekasih (Valentine) itu merupakan budaya asing dalam Islam.

Cara ni baru betul. Orang bagi idea, kita olah jadi lebih baik dan laksanakan bersama. Bukan main serbu kata orang tu tak de kuasa dan sebagainya seperti yang dibuat oleh Khalid Gereja tu.


Apa, si Khalid Gereja tu ingat Nasa ni kemaruk sangat ke? Sekurang - kurangnya ada juga inisiatif dia nak buat sesuatu untuk membendung gejala sosial daripada terus berleluasa.

Daripada si Khalid Gereja tu lansung tak buat apa - apa. Lagi nak bising yang bukan - bukan. Sebab idea tu datang dari Nasa, bukan dari dia. 

Kalau idea tu datang dari dia, dah tentu Ronnie Liu akan marah. Maklum lah, Khalid Gereja ni kan pencacai DAP dan PKR. Dia bukan pejuang Islam pun.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Apa Khalid gereja dan pemuda DAPigs tak marah sebab hari tu lah banyak hotel kat S Alam dan puchong penuh dan lumah ulut habis semua amoi kena booking ohh, ini nasa mau kasi biznes olang rugi ka? Ala botut meh? Mana esai gua rugi tatak lapat jual itu kondom meh, ronnie gua punya itu kongsi tentu malah itu khalid geleja mah.

    BalasPadam
  2. tolong la org shah alam jatuhkan si khalid ni..
    saban hari semakin muak da aku tgk die..
    die ni da lebih ahli parti DAP dari PAS..
    kalau orang tak kenal die dengar kenyataan mesti cakap die ni ahli parlimen DAP..

    BalasPadam
  3. kkahid samad ?? yb PAS ka ingatkan dia YB DAP ...

    kubu kuat dia BUKIT SUBANG .. APA YANG ADA DI SANA MARI KITA TENGOKKK:|

    1) MAJORITI PENDUDUK DI BUKIT SUBANG INI ADA LAH MELAYU ... KOMPOSISI KEDUA TERBESAR MASYARAKAT INDIA .. NISBAH MUNGKIN 80 : 20 NAMUN APA YANG PATUT KITA LIHAT DI BUKIT SUBANG ADALAH YB KHALID SAMAD TELAH DAN AMAT BERBANGGA DENGAN KUIL INDIA YANG AMAT BESAR .. TAHIAH KEPADA YB KHALID SAMAD ..

    2) KAWASAN INI ADA SEBUAH MASJID YANG DI MANA ASALNYA SURAU YANG DI NAIK TARAFNYA MENJADI MASJID .. TAPI KELUASANNYA MAKLUM LA TAK SEBERAPA SGT . YB KHALID KERAJ JUGA DATANG MAKLUM LA KUBU LA KATAKAN NAMUN YB KHALID HANYA DATANG UNTUK PASTIKAN SOKONGAN KEPADA BELIAU BERTERUSAN TAMPA MELIHAT KEADAAN MASJID ATAU SURAU AL MAHDI YANG SERBA SEMPIT .

    3) KEJAYAAN YB KHALID SAMAD BERBANGGA DENGAN KUIL INDIA YANG LEBIH BESAR DR MASJID ..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping