Isnin, Februari 07, 2011


Sungguh tak disangka - sangka. Ingatkan omongan kosong je. Bila ada pihak kata Kerajaan membazirkan duit rakyat, Semut susah nak percaya. tapi hari ni, Bukti dah ada depan mata.

RM 8000 duit rakyat hangus begitu sahaja. Kejam sungguh Kerajaan ni. Tak de ke pihak yang nak ambil tindakan? Buat la demo dijalan raya. Kerajaan apa macam ni?

NONE
..Sempat Senyum Lagi Tu??? Macibai Betul La...

ADUN Sri Muda yang didakwa di mahkamag Sesyen Shah Alam atas tuduhan menyebarkan artikel menghasut didalam blog peribadinya.

Beliau didakwa mempersoalkan kuasa Sultan Selangor dalam blognya pada 30 Disember tahun lalu dalam artikel yang betajuk "Pandangan Saya Berasaskan Undang - Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959".

Beliau yang hadir ke mahkamah hari ini ditemani oleh Timbalan Presiden PKR Azmin Ali walau bagaimana pun mengaku tidak bersalah terhadap tuduhan tersebut.

Beliau dituduh mengikut Seksyen 4 (1) Akta Hasutan kerana didakwa menulis pendapatnya mengenai isu lantikan SUK Negeri Selangor.

Hakim Latifah Mohd Tahar membenarkan beliau diikat jamin sebanyak RM8,000 dengan sorang penjamin. Shuhaimi Shafiei diwakili tujuh peguam yang diketuai Peguam Hak Asasi Manusia terkenal, Edmund Bon.

Pergh!!! Tujuh orang peguam? Mengalahkan kes jenayah berat sampai pakai TUJUH peguam. Pada hal kalau disabit kesalahan denda baru RM5000.00 atau penjara 3 tahun.

Betul la Kerajaan Pakatan Pembangkang Selangor ni tak berhati perut. Sanggup diorang leburkan duit rakyat hanya untuk musibat sekor ni? Kejam, memang kejam.

Tu baru kos ikat jamin, RM 8,000. Nak bayar TUJUH peguam tu lagi nanti, berapa pulak diorang cas. Kalau didapati bersalah, kena bayar pulak dendan RM 5,000. Pakai duit sapa semua tu? Bukan duit rakyat?

Kalau ye pun Negeri Kebajikan, takkan sebab Musibat sekor ni habis duit rakyat nak dihanguskan. Biar la dia bayar sendiri. Tak abisnya duit elaun ADUN dia. 

Nampak sangat diskriminasinya puak - puak Pakatan Haram ni. Cakap saja pandai. Penipu kuat. Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: , , ,

5 ulasan:

  1. Baru Rm 8000. Taib Mahmud, Takda kes. Ling Leong Sik Takda kes. Hebat polis malaysia. Hebat PDRM.Hebat SPERM. Kalau wakil pembangkang laju bukan main. Kalau BN Takda kes. Macam cibai je..ingat rakyat bodo kah. Kalau nak siasat..jangan berat sebelah..

    BalasPadam
  2. Haha....supporters PR mcm frust je bunyinye. Iyela, dok kutuk2 BN mkn duit rakyat alih2 PR dia jilat ludah sendri. Dua-dua side pon 2 x 5 je, korang je x sedar. Hahaha....

    BalasPadam
  3. kalau mereka perintah malaysia...tak tau la macam mane...? Mungkin macam kera dapat bunga agaknya..!

    BalasPadam
  4. 8000 macam tu pun dah diputarbelitkan sebagai makan duit rakyat...! haru pembodek umnobn sekor ni !

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping