Rabu, Februari 09, 2011


Hari ni kecoh dilaman blog cerita pasal kebodohan tahap terlampau si Tony Pua...ka yang juga merupakan Setiausaha Publisiti DAP Pusat itu.

Kisahnya mengenai isu perbelanjaan kapal perang yang dibeli oleh Tentera Laut DiRaja Malaysia baru - baru ini. Konon kata Tony Pua...ka, ianya satu pembaziran dan tidak masuk akal.

Harga asal yang disebut oleh Tony Pua...ka itu katanya berganda sebanyak 870%. Fuh!!! Banyak kali dia ganda. Gila ke?

Dia membezakan pembelian kapal tersebut oleh pihak TLDM dengan perbelanjaan yang dikeluarkan oleh New Zealand.

Pendedahan seterusnya, boleh baca kat blog Gerakan Anti PKR (GAP) yang mempunyai senarai lengkap tentang tahap kebodohan si Tony Pua...ka ini. 

Katanya si Tony Pua...ka ni dah siap ada spesifikasi 'Kapal Perang' sendiri dan ianya sedang dalam pembinaan. Kat bawah ni contoh 'Kapal Perang' dia.


Dok sibuk - sibuk dia menyiapkan tongkang tu, lain pulak cerita yang diterima. Tongkang si Tony Pua...ka bina tu tak muat untuk memasukkan ahli - ahli PKR di Ipoh Barat.

Kira - kira 200 ahli PKR Cabang Ipoh Barat dan Tambun telah mengumumkan penyertaan mereka dalam parti Gerakan.

Kemasukan mereka ke parti itu diketuai oleh Bekas Ketua AMK Ipoh Barat, V.Subramaniam yang menyerahkan borang keahlian yang sudah siap diisi.

Ianya diserahkan kepada Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Chang Ko Youn pada satu majlis ringkas pagi tadi.

Mungkin mereka tak sanggup kot nak naik 'Kapal Perang' yang dibina oleh Tony Pua...ka tu. Jadi sebelum diorang pun tenggelam sama - sama dengan si Tony tu, baik la keluar dulu. Mati lemas kang, naya je.


Lagi pun ni semua kerja si Tony Pua...ka tu nak mempopularkan diri sendiri je sebenarnya. Maklumlah, Setiausaha Publisiti la katakan. Gila glamer la tu. 
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. niamakahai lu tony phua chu kangkang...

    wa jumpa samalu wa ludah lu punya muka..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping