Sabtu, April 30, 2011


Itu satu perkara yang peliknya. Dah cukup lama rasanya dia jadi pemimpin. Malah dia bangga dengan pencapaian dia selama ini.

Tapi yang hairannya, kenapa dia bodoh sangat sampai tak tau nak jaga integriti dan kredibiliti dirinya sendiri? Dah berlaku macam ni, kenapa dia nak salahkan orang lain pulak?

Satu artikel dalam Malaysiakini hari ini mengecam tindakan Trio Datuk T dimana penulis tersebut menyifatkan ianya sebagai 'Politik Longkang'.

Politik Longkang ini kononnya telah mencemari Rukun Negara yang menjadi amalan seluruh rakyat Malaysia.

Sambil menyifatkan bahawa rakyat Malaysia kini binggung dengan apa yang sedang berlaku. Kononnya semuanya berpaksi pada pendedahan video tersebut yang dikaitkan dengan Anwar.

Penulis siapa buat dakwaan tanpa ada stu pun bukti yang sah bahawa pihak - pihak berkenaan turut bersekongkol menyiarkan video seks tersebut kepada umum.

Persoalannya, siapa yang mula - mula kaitkan video tersebut dengan Anwar kalau bukan Anwar sendiri? Dia yang buat sidang media tergempar walaupun dia belum tengok video tersebut.

Kenapa dia tampil dalam sidang media tersebut dan mengaku bahawa individu didalam video tersebut adalah bukan dia yang sebenarnya?

Itu soalan pertama. Yang kedua, dia dah akui bahawa itu bukan dia, tapi dia layan jugak kenapa? Memang betul, lawan tetap lawan. Tapi lawan biar la cerdik.


Kenapa dia tak ambik tindakan yang sewajarnya? Kenapa dia tak saman je Trio Datuk T tu sebab sengaja menyebarkan fitnah?

Sampai hari ini, tindakan tersebut masih belum diambil. Jika benar dia tidak terlibat dan ianya satu bentuk fitnah, Semut sarankan agar Anwar Ibrahim saman Trio Datuk T.

Yang paling Semut pelik, kenapa Anwar menyalahkan Datuk Seri Najib, UMNO dan Barisan Nasional dalam isu video seks ini sedangkan dia tak pernah sebut pun nama Datuk Eskay?

Yang dedahkan video tersebut ialah Datuk Shazryl Eskay, bukan Datuk Seri Najib. Jadi Anwar perlu ambik tindakan terhadap Datuk Eskay.

Kalau dia tak nak angkat sumpah Mubahalah, tak pe. Itu tak jadi masalah. Tapi kenapa dia tak saman Datuk Eskay sebab menyebarkan Fitnah?


Jangan la setakat bercakap sahaja yang kononnya semua ini adalah fitnah dan konspirasi belaka. Ambik tindakan, buktikan bahawa ianya satu konspirasi.

Zaman sekarang, semuanya perlu dibuktikan. Jangan setakat main cakap pakai air liur je. Ingat rakyat senang ke nak percaya kalau main pakai air liur ni? Ceit!!! Pigidah!!!

5 ulasan:

  1. Kalau Che Det Anwar berani saman.Ini kan pula Datuk Eskay......ciput jaaa...Saman Anwar jangan tak saman.

    BalasPadam
  2. salam,

    pohon linkkan blog kawan

    www.speakerakyat.blogspot.com

    BalasPadam
  3. masa hal saiful...sibuk kata tak da bukti...mintak video la...4 saksi la...tu la...ni la....

    masa hal ni plak....bila kuar part 1...kuarlah plak...hujah tu...hujah ni...yang ikut logik kononnya larrr...bila part yang lain kuar...hujah yang konon2 nye logik pun makin terbelit2....sampai da macam makin biol...makin samdol...

    yang konsisten sungguh kat depa ni....tak nak...tak akan...tak mahu...tak rela (dirangkumkan sekali menjadi pengecut ! pembohong ! munafik ! = malaun )untuk buat sumpah laknat (padahal akuan sumpah kat pesuruhjaya sumpah tu boleh plak depa percaya itu pun kalau sebelah kat depa larrr)

    sekarang ni baik saiful mahupun D Eskay da buat sumpah laknat...yang meminta laknat daripada Allah...yang Maha Esa...Maha Mengetahui...Maha Adil....sekiranya yang bersumpah tidak berkata benar...demi untuk menyatakan kebenaran....atas nama Allah...dengan kesaksiannya Allah.....

    'logik' depa sudah pun disangkal....sehinggakan tidak logik lagi nak dipertikaikan....dan telah pun diserahkan segala kebenaran kepada Allah yang Maha Berkuasa....sebagai mempertahankan kebenaran itu....depa masih lagi nak pertikaikan....?

    depa ni tak percaya dan yakin kepada Allah...? depa ni agama apa?

    gileerrr biooolll!

    BalasPadam
  4. as-salam tuan, mohon tuan linkkan blog saya : http://up4u2c.blogspot.com/ ke blog tuan. ada artikel tentang anwar vs chua soi lek. syukran jazilan...

    BalasPadam
  5. Den dan org-org kampong Den semuonya sependapat, setelah bermusyarah..bahawo....Sinuar nie..terlibat dalam klip tu. dio nak bersumpah ko, dio nak saman ko.itu di punyo pasal..tugas Den dan kawanx Den sekarang nak pastikan bahawa PKR terkubor......Hidup Melayu...!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping