Sabtu, April 30, 2011


Fuh!!! Pelik sungguh manusia dalam dunia Politik ni ye. Senang - senang je diorang buat pusingan U 360 darjah.

Dulu, dia punya kutuk la Si Anwar Ibrahim ni sampai tak cukup tanah. Tak de tempat dalam Malaysia ni yang dia tak singgah untuk mengutuk Anwar.

Semua tempat di pergi berceramah, dia mesti kutuk Anwar. Dia jugak la yang bagi nama 'Anwar Al - Juburi' pada ketika itu.

Bagai nak runtuh gunung ganang bila dia mengata pasal Si Ketua Penipu ni. Tapi sekarang, dia la manusia yang paling kuat 'Jaga Bontot' Anwar.

Persoalan yang kita perlu tanya, Kenapa Mat Sabun ni beria - ia benar nak mempertahankan Si Ketua Penipu itu?

Dia sampai sanggup bermati - matian berjuang demi manusia musibat yang pernah dia kutuk dulu. Apa yang buatkan dia berubah fikiran sekarang ni?

Kata Mat Sabu, isu mengenai pendedahan video seks ni tidak ada kena mengena dengan Pakatan Pembangkang. Ianya hanya isu peribadi Anwar semata - mata.

Jesteru, dia menyeru kepada kepimpinan PAS agar jangan sesuka hati membuat kenyataan bahawa PAS akan mempertimbangkang kedudukan mereka dalam Pakatan.

PAS, kata Mat Sabun, akan tetap kekal bersama Pakatan walau dalam apa keadaan sekali pun. Termasuk la, Ketua Pembangkang ni sah meliwat, PAS tetap bersamanya.

Jadi, persoalan sama ada PAS akan mengambil keputusan untuk meninggalkan Pakatan Pembangkang itu tidak timbul lansung.

Tapi, untuk jaga kredibiliti dia supaya tak kena hentam dek ahli akar umbi, Mat Sabun buat kenyataan bahawa sebarang keputusan mengenai kedudukan PAS hanya akan ditentukan oleh Majlis Syura Ulama.

Kenyataan tu dia keluarkan untuk jaga hati ahli - ahli PAS menjelang tibanya Mukhtamar PAS pada bulan Jun nanti sebab dia bertanding jawatan Timbalan Presiden.

Jadi, sebab dia gila nak jadi Timbalan Presiden, maka keluar la kenyataan yang boleh dianggap sebagai satu kenyataan munafik seperti itu.

Jawapan kepada soalan kenapa Mat Sabun ni berubah pendirian dia senang je. Sebab dia dah gila kuasa sebenarnya. 

Maka sebab tu la dia dapat terima Anwar sekarang walaupun suatu ketika dulu dia la yang paling kuat mengutuk Si Al - Juburi ni. 

Orang macam ni layak ke nak jadi Timbalan Presiden parti yang memperjuangkan Islam? Fikir betul - betul. Jangan tersalah pilih pemimpin sampai terpaksa gadai maruah Agama sudah la!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. lagi satu, dgr kata ada 3 calon Timb pres. dgr kata tuan ibrahim tggu signal drp nik aziz. dlm pas, selagi tak dapat restu nik aziz...celako celako celako jadinya. hakikat sebanarnya, dalam pas tiada kebebasan berfikir kerana calonnya harus mendapat restu nik aziz. dan jika nik aziz mati....agaknya...lagu mana depa nak memilih calon ek???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping