Isnin, Mei 23, 2011


Artikel yang Semut buat ni tak de kena mengena dengan tuntutan yang sering dilaungkan oleh puak - puak Parti Kencing Rakyat selama ini.

Cuma Semut hairan, betul ke keputusan yang dibuat oleh pihak Mahkamah ni? Sejauh mana adilnya sistem kehakiman di Malaysia pada hari ini?

Cuba fikirkan. Kalau seseorang tu disaman sebanyak RM100 juta kerana menaburkan fitnah, adakah orang tu wajib membayar wang tersebut?

Kalau yang dituduh kena bayar saman tersebut, duit mana yang akan dikutip oleh Si Baginda Minda ni nanti? Bukan sikit wo, RM100 juta tu brader.


Tapi itu satu kes la kan. Satu lagi keadaan ialah sekiranya Mahkamah mengenepikan saman yang dibuat, kenapa tidak ada tindakan yang dikenakan kepada yang memfailkan saman?

Sebagai contoh dalam kes saman Anugay terhadap Tun Dr. Mahathir baru - baru ni. Anugay tu saman TDM sebanyak RM 100juta jugak. 

Mahkamah menolak saman yang difailkan kerana terdapat kekurangan dalam pendakwaan yang dibuat oleh pihak Anugay. Maka saman tersebut gugur begitu sahaja.

Kalau mahkamah gugurkan saman tersebut kerana kekurangan dalam pendakwaan, kenapa Si Anugay tu tak dikenakan apa - apa hukuman? Bukan ke dia dah mengabiskan masa Mahkamah je dengan memfailkan saman tersebut?

Sepatutnya, Si Anugay tu kena bayar, sekurang - kurangnya separuh daripada jumlah yang dituntut dalam saman dia sebelum itu. Baru la adil. Baru dia sedar diri sikit.

Ni dilepaskan Si Anugay tu macam tu sahaja apa barang. Lagi suka la dia nak failkan saman kepada mana - mana individu lepas ni. Kalau mahkamah tolak pun, dia tak rugi apa - apa.

Tapi itu yang peliknya dengan Si Anugay ni. Tun Dr. Mahathir pun berani dia saman. Kenapa Datuk Eskay dia tak berani saman? Apa yang dia nak takutkan?

Ummi Hafilda, Ezam Mohd Noor, Nalla Karupan dan yang terbaru Gobalakrishnan tu hari - hari mengutuk dia. Kenapa dia tak failkan saman terhadap mereka?

Pelik kan manusia Anu-Gay-Rah Setan ni. Kerja dia tak de lain selain menipu rakyat je. Suruh ambik tindakan terhadap orang yang bertanggungjawab tak nak. Macam ni nak jadi Perdana Menteri ke? Ceit!!! Pigidah!!! 

1 ulasan:

  1. undang2 ciptaan manusia..ada baik berbalik pada hudud..erm ntah lah..demokrasi itu percaturan dajjal2 kecil di bantu si sepet menjatuhkan semenanjung emas...si baju hitam pasti akan tiba.inysallah..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping