Khamis, Jun 23, 2011

"Halamak!!! Lobang Dah Pecah!!! Mati La Gua!!!"
Hah! Pelik ni. Apa kena mengena dakwaan yang diterima oleh Datuk Eskay dengan kematian pulak? Apa kaitannya? Siapa pulak yang mati bila Datuk Eskay ni bakal didakwa esok?

Sebenarnya, tajuk artikel tu adalah satu bentuk teka - teki. Apabila berita mengenai pendakwaan terhadap Datuk Eskay diumumkan semalam, agak - agaknya siapa yang mati?

Jawapannya dah tentu la Si Anwar Ibrahim, Ketua Peipu tu. Dia dah tentu - tentu la akan mati kutu lepas ni sebab dah tak ada modal dia nak Poo...singh cerita.

Kalau dulu, dia boleh la jugak dia nak kaitkan pendedahan yang dibuat oleh Datuk Eskay tu didalangi oleh pihak tertentu, KONONnya.

Diantara pihak yang sering menjadi bahan Fitnah Datuk Seri Najib, Datuk Seri Hishamuddin dan Polis. Dan dengan pendakwaan tersebut, maka akan hilang la cerita - cerita fitnah ni nanti.

Apa lagi bahan yang dia dapat gunakan untuk memburuk - burukkan orang lain terutamanya pemimpin dan Kerajaan Barisan Nasional?

Mungkin itu bagi kita la kan. Bagi Si Ketua Penipu ni pulak, dah tentu dia ada cara lain untuk terus menaburkan fitnah dengan membuat andaian yang bukan - bukan.

Al - maklum la, Ketua Penipu la katakan. Kalau tak de helah lain, tak de la dia dinamakan sebagai Ketua Penipu. Tak layak la dia di'Anu-Gay-Rah'kan oleh isteri dia sebelum ini.

Belum pun cukup tempoh 24jam, malah hari yang sepatutnya Datuk Eskay dipanggil ke Balai Polis serta didakwa kerana menyebarkan bahan lucah, Si Ketua Penipu tu dah ada 'trick' lain.

Si Ketua Penipu tu dah dapat meramalkan bahawa Datuk Eskay yang akan didakwa pada hari Jumaat nanti akan dibebaskan dengan hukuman yang ringan.

Kalau dulu dia salahkan Polis, Perdana Menteri dan Menteri KDN. Kali ini dia salahkan Peguam Negara yang mempunyai rekod prestasi 'tersendiri' terhadap pemimpin Politik.

Kononnya, dia nak kata la yang Peguam Negara ni akan berat sebelah dalam mengambil keputusan untuk menjatuhkan hukuman terhadap Datuk Eskay tu nanti.

Si Ketua Penipu tu juga turut menyatakan bahawa dia tidak yakin bahawa Putrajaya serius untuk mengambil tindakan terhadap Datuk Eskay. 

Malah dia juga turut percaya bahawa ianya hanya dilakukan untuk menarik kembali kepercayaan rakyat sahaja semata - mata.

Hek eleh!!! Kalau dah dia tak percaya yang Datuk Eskay tu akan dikenakan hukuman, apa tengkoraknya dia sendiri tak ambik tindakan? Kenapa dia tak saman Datuk Eskay tu dulu?

Yang peliknya, dia dapat meramalkan hukuman yang akan dikenakan kepada orang lain. Hukuman yang akan dikenakan kepada dia dalam kes liwat nanti, dia tak dapat ramalkan ke?

Nampak sangat la yang Si Ketua Penipu ni dah hilang akal, dah mati kutu dengan pendakwaan terhadap Datuk Eskay tu. Lepas ni dia dah tentu tak boleh buat kerja dia lagi dah iaitu menipu rakyat!!!

2 ulasan:

  1. Anwar hanya 'leads' the statement, lepas ni para juak dia dan pemimpin sundal lain akan buat statement yang sealiran.

    BalasPadam
  2. banyak sangat selok belok pusing pusing cerita nuar ni..kalau pelakon indon dgn segera di kenalpasti dan di hukum,kenapa kita masih terkial2 nak selesaikan masaalah yang sudah pasti ketara siapa pelakunya.memanglah polis harus siasat dan sebagainya..tapi slow sangat.last last pesalah tak apa2,yang ada bukti dihukum..tengok aje nanti kalau tak percaya..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping