Rabu, Julai 20, 2011


Ini satu persoalan yang timbul ketika isu di Kedah masih hangat diperkatakan. Macam - macam cara dah kita dapat lihat, puak - puak PAS cuba menegakkan benang yang salah.

Dulu, Semut ingat lagi. Bila dicanangkan isu rampasan arak di Selangor, pelbagai pihak datang menghentam Semut pada ketika itu.

Antara yang dinyatakan oleh mereka, penjualan arak ni adalah salah pihak Kerajaan Pusat keranan memberikan lesen kepada pihak yang berkenaan.

Bila ianya dihujahkan, mereka tetap tak nak mengaku bahawa ianya adalah keGAGALan pihak Kerajaan Negeri melalui PBT. 

Kenapa ianya tidak dihalang oleh Pihak Berkuasa Tempatan sedangkan ianya berada dalam bidang kuasa mereka? Semuanya alasan belaka.

Yang sedihnya, tak de sorang pun diantara yang datang memberikan komen tu menyokong tindakan Datuk Dr. Hassan Ali. Semuanya macam nak menyokong Si Ronnie Liu.

Seingat Semut, antara Resolusi puak - puak PAS ni adalah untuk menutup kilang arak di Shah Alam. Dalam ceramah - ceramah mereka, perkara ini kerap kali diulang - ulang.

Kerana apa? Kerana mereka kata hasil yang dikutip melalui kilang tersebut adalah haram. Tapi bila mereka berkuasa, kenapa mereka tak ambik tindakan tersebut?

Kenapa sampai hari ni, Kerajaan Negeri Selangor, pimpinan Khalid Gagap masih lagi mengutip cukai daripada kilang tersebut?

Itu kalau kita tanya kepada Kerajaan Selangor. Kalau kita tanya kepada ahli Parlimen mereka, ini pulak jawapan yang diberikan:


Ada ke dia kata perkara tu tak pernah dibangkitkan sebelum ni? Halamak ai. Dia nak menipu sapa sebenarnya ni? Nak tipu rakyat Malaysia atau ahli - ahli PAS secara keseluruhan?

Dah jelas sangat perjuangan PAS hanya tinggal kenangan sahaja. PAS kini memang dah jadi Pak Angguk Saja. Mereka tetap akan menurut segala kehendak dan desakan DAPigs.

Perkara tu jelas. Dah tak perlu diorang nak nafikannya. Jadi tak payah diorang nak susah - susah menipu rakyat!!! Rakyat Malaysia ni bukannya bodoh sangat macam diorang!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. entah2 kilang beer tu milik pas,tengok pada warna korporat carlsberg tu hampir sama dgn panji2 pas,pernah satu masa dulu pak yanggoat2 ni kata petronas milik merika warna korporat nya hampir sama hijau dan putih.entah la belalang,aku dah cakap belalang tp korang degil,asik dok anggok saja apa yg pak yanggoat kata.rupa2 nya pak yanggoat ni penipu besar.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping