Selasa, Julai 12, 2011


Ini satu laporan yang mengesahkan bahawa Si Ambiga Pandikutty tu memang hanya menjadi 'Alat' dan 'Perkakas' kepada Anugay sahaja.

Dia yang sebelum ni beria - ia sangat buat dakwaan bahawa Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil ni sebagai sebuah gabungan yang bebas dari Politik, tapi dilihat sebaliknya.

Yang jelas, Si Ambiga Pandikutty tu telah mempergunakan Gabungan tersebut untuk kepentingan Politik puak - puak Pakatan Pembangkang.

Mana tidaknya. Jika dilihat sejak dari mula lagi Si Ambiga Pandikutty ni tak dapat nak menunjukkan kuasa apabila Mat Sabun mula - mula membocorkan rahsia mereka.

Dan kemudian, dengan desakan dan pujuk rayu Si Ketua Penipu tu terpaksa juga Si Ambiga Pandikutty ni menderhaka kepada titah Yang DiPertuan Agong.

Padahal, YDP Agong dah jelaskan bahawa isu ini perlu diselesaikan melalui rundingan. Jika kita fikirkan semula, siapa yang beria - ia nak berarak dan berhimpun?

Siapa lagi kalau bukan puak - puak Pakatan Haramjadah tu juga yang nak sangat mengadakan demonstrasi jalanan.

Kalau la Si Ambiga ni tak ikut cakap diorang, dah tentu isu ini selesai dengan baik sejak dari dulu lagi. Tapi sebab dia alat dan perkakas kepada puak - puak Pakatan, jadi kena terima la padahnya.

Dan baru sekarang dia nak bukak pintu rundingan KONONnya bagi membincangkan mengenai tuntutan Bersih tu. Nak bincang menda kejadahnya lagi?
“Tiada masalah. Kami bersedia untuk lakukan,” kata Pengerusi Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan(gambar) pada sidang media di sini hari ini.
Kenapa dulu dia tak naka ajak orang berbincang? Kenapa baru sekarang dia nak ambik tindakan tersebut? Padahal, kaedah itulah yang dititahkan oleh YDP Agong hari tu.

Kenapa bila rusuhan dan kekecohan dah berlaku, baru dia boleh berfikir secara rasional seperti ini dan mengambil pendekatan sedemikian?

Hanya dua perkara sahaja yang dapat dilihat dengan jelas mengenai perkara ini. Pertama, memang sah la Ambiga tu hanya menjadi alat kepada Pakatan Pembangkang.

Atau keduanya, dia memang sedia bongok dan bodoh tahap Omega sebab tak mampu nak meramal keadaan seperti Sabtu lalu akan berlaku. 

Jangan tipu la kata dia tak jangka benda tu nak terjadi. Bukan baru sekali benda ni dah berlaku. Dah banyak kali. Tapi kalau dah bodoh tu, bodoh jugak la!!!
Categories: , , ,

2 ulasan:

  1. She doesn't deserve to be referred as Datuk or any other title for that matter... What is her contribution to this country actually? Nothing but sorrow to the people... let's refer her to the original title " THe INGRATE PARIA"

    The issue here is that she underestimated the strength and effeciency of PDRM which resulted in her doom course of so called "BERSIH"

    BalasPadam
  2. nasi dah jadi bubur, telan je le buburtu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping