Selasa, Mei 03, 2016

Sebelum ini SPRM sering memberi alasan bahawa Ketua Menteri Pulau Pinang akan dipanggil dalam masa terdekat bagi melengkap siasatan berhubung penyelewengan tanah Taman Manggis dan pembelian rumah banglo mewah di Jalan Pinhorn.

Setiap kali SPRM digesa untuk menyegerakan siasatan berhubung kes penyelewengan Guan Eng, SPRM akan mengeluarkan kenyataan bahawa Guan Eng akan dipanggil dalam masa terdekat dan akan dipanggil dalam minggu ini.

Tapi itu semua satu helah SPRM untuk menyelamatkan Guan Eng... Berapa minggu sudah berlalu, Guan Eng masih tidak dipanggil-panggil untuk dirakamkan dan diambil keterangannya berhubung isu ini.

Yang paling best apabila SPRM dikecam orang ramai.... SPRM sampai terpaksa mengeluarkan kenyataan bahawa Guan Eng akan dipanggil hujung bulan April ini.... Tapi macam biasa, itu semua alasan 'sampah' SPRM untuk menyelamatkan Guan Eng.
Hari ini, telah masuk 3 Mei 2016 dan bulan April sudah pun berlalu meninggalkan kita.... Adakah dengan pemergian bulan April, pihak SPRM telah memanggil Guan Eng untuk ke pejabat mereka bagi merakamkan dan mengambil keterangan??

Jawapanya sudah pasti Guan Eng belum dipanggil ke pejabat SPRM... Guan Eng dilihat sibuk berkempen di Sarawak sempena Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak yang kini sedang hangat berlangsung.

Dengan melihat tindakan Guan Eng yang masih bebas berkempen, walaupun terpalit dengan penyelewengan.... Integriti agensi suruhanjaya itu, boleh dikatakan tercalar apabila masih membebaskan 'pesalah' yang perlu dibawa kemuka pengadilan.

SPRM selaku sebuah agensi membanteras penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa, perlu bertindak tegas dalam kes melibatkan Guan Eng ini... SPRM perlu segera memanggil Guan Eng bagi membolehkan Guan Eng diheret kemuka pengadilan sekiranya Guan Eng didapati bersalah.

PS: Kalau kes penyelewengan pegawai KBS hari tu, takde pulak SPRM bagi alasan sedemikian. Tau - tau, dah ada penangkapan dan pendakwaan je. Adakah SPRM ni mengamalkan dasar 'Double Standard'?
Categories: ,

14 ulasan:

  1. mungkin ada org kuat lge kat sprm tu.

    BalasPadam
  2. SPRM ni dah jadi pukimak. DAP dah beli SPRM.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah jadi Pow mengepow..masyuuukkk

      Padam
  3. Kalau kes duit berbillion masuk ke akaun Najib selesai,
    maka selesailah kes banglow Lim Guan Eng. Selagi takda
    sapa tahu ke mana perginya duit 1MDB berjumlah rm44
    BILLION menghilang, selagi tulah jangan ditanya pasal
    banglo bernilai cuma rm2.5 juta ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh Cik Minah nie rupanya...

      Padam
    2. Bukan bodoh tp bebal je

      Padam
  4. Pada saya SPRM tidak patut dipersalahkan, sepenuhnya.

    Bila Kerajaan-Najib dipenuhi skandal, emej tercalar-teruk akibat kehilangan WANG Rakyat melalui 1MDB, berbelanja mewah, boros dan membazir WANG Rakyat RM7.2 Billion dalam 5 tahun bayar pemasihat dan Konsultan (Omputih pun ada)....menyebabkan BN/UMNO dan institusi penguat-kuasa kehilangan 'taring', credibilty, integrity dan maruah. Ditambah dengan kehilangan undi popular, dengan sendirinya Kerajaan-Najib 'hilang-telor' untuk ambil tindakan terhadap DAP ataupun Guang Eng.

    Jika ROS pun 'hilang-telor' untuk ambil tindakan terhadap CEC haram DAP, jangan harap Kerajaan Najib 'ada-telor' untuk heret Guan Eng ke mahkkamah atas tuduhan rasuah dalam pembelian Banglo. Dengan bangsa sendiri (sebagai contoh Khir Toyo yang dijadikan kambing-hitam untuk membuktikan bahawa BN 'serious' memerangi rasuah) baru ada-telor.

    Oleh yang demikian, SPRM juga menghadapi situasi serba-salah yang sama. Mereka baru saja terhantuk-tembok dan ternampak 'gagal' bila menyiasat RM2.6 Billion, walaupun jelas ada salahlaku (masuk akaun peribadi Najib). Jika SPRM heret Guan Eng ke Mahkamah, sudah tentu Peguam Guan Eng akan bangkitkan isu RM2.6 Billion yang jauh melibatkan WANG Rakyat lebih besar. Lagi pun, DAP punyai ramai ahli politik-peguam yang digeruni, walaupun Karpal Singh sudah tiada. Sudah tentu, jika isu Banglo Guan Eng dibawa ke Mahkamah, 1MDB akan dijadi isu politik berpanjangan dan jangan terkejut jika ia berlarutan sehingga menjadi isu perkauman.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh RD nie rupanya...

      Padam
    2. Lagi bengap rd ni

      Padam
  5. Bullshit u cik minah..kalau melayu buat..bkn main u all hentam..kalau CINA lahanat ni buat kamu bangsat cuba sokong..dasar lahanat..mcm nile..

    BalasPadam
  6. Tak ada masalah: bangkit isu di mahkamah: tapi jangan terkejut zombie bila Hakim menolaknya kerana tidal berkaitan...memanglah kau orang satang pads tokong ITU tidal dinapikan.

    BalasPadam
  7. SPeRM tu semua org Mader the Mad Negarawan, paham-paham sajalah ... mestilah tlg 'saudara baru'nya ...
    lagi pun SPeRM tengah sibuk bagi-bagikan cenderahati dan cenderamata dari DAPigs kroni Mader. tu yg takde masa nak ambik tau pasal banglo terlajak laris tu ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi Nama Baru : Suruhanjaya Pow Mengepow

      Padam
  8. kalau panggil pun...sprm yg bias..buang masa jer... sprm utk org melayu jer kan???

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping