Ahad, Julai 24, 2011


Dah nampak sangat dah yang puak - puak PAS ni setakat bercakap je pandai. Tapi diorang kalau nak buat kerja, satu hapah pun tak reti.

Kalau setakat bercakap slogan je, semua orang boleh bercakap. Nak bina Negara Kebajikan konon. Padahal Negeri sendiri pun tak terjaga.
KOTA BAHARU 23 Julai - Kerajaan Pas Kelantan diselar kerana gagal menjaga kebajikan pelajar dan warga di sekolah pondok di negeri ini dengan tidak menyediakan kemudahan infrastruktur yang baik di sekolah terbabit.
Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Mohd Fatmi Che Salleh berkata, meskipun terkenal dengan slogan ”Membangun Bersama Islam, kerajaan Pas Kelantan dilihat tidak mengambil perhatian terhadap kemudahan infrastruktur di sekolah-sekolah pondok sehingga ia serba kekurangan.
"Di Kelantan terdapat banyak sekolah pondok sehingga mampu melahirkan mufti dan imam besar yang boleh dibanggakan. Namun prasarana di kawasan pondok ini adalah sangat kurang.
"Kerajaan negeri sepatutnya membantu menyediakan pelbagai kemudahan kepada sekolah pondok ini untuk keselesaan pelajar dan warga di sana,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan majlis penutup Program Imam Muda Parlimen Kota Baharu di sini hari ini. - Bernama
Hah, macam mana diorang kata diorang nak jaga Negara? Di Negeri dibawah pimpinan diorang sendiri pun tak terjaga. Inikan pulak nak jaga Negara.

Buat mengabihkan duit je nak cetak buku hijau dan buat ceramah sana sini. Lagi baik duit tu digunakan untuk membangunkan Sekolah Pondok ni.

Tapi kalau bercakap, fuh!!! Macam nak runtuh dewan. Perlaksanaannya? Haram nak dibuatnya. Ala, nak buat macam mana. Dah nama pun HamPAS!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. nik najis perabis duit buat p golok

    BalasPadam
  2. Ahli pas cuba jalan tengok, dulu kereta lama, bila jadi yb pas, kereta baru mahal pula tu(tutup habis takut ahli tahu kereta baru), beli tanah, sana sini, bila ceramah, derma iklas, konon nak rosak UMNO. yg. dok makan hasil padi, benih, baja, racun cap dacing. fikirlah. yg. dok pelok dap tu dapat keberkatan ke... semoga Allah membuka hati ahli pas kejalan benar. Amin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping