Sabtu, Julai 23, 2011


Hah!!! Dalam sibuk - sibuk orang masih bercerita pasal isu Mat Sabun menipu, rupanya ada cerita lain yang sedang hangat berlaku di Pahang.

Dengar kata, ada kepimpinan - kepimpinan tertinggi dari PKR Pahang yang tak puas hati dengan tindakan Pimpinan Pusat sejak akhir - akhir ni.

Kepada sesiapa yang tak tahu, PKR Pahang sebelum ni ramai yang menjadi penyokong kuat kepada Zaid Ibrahim.

Tapi, apabila Zaid Ibrahim dibeloti oleh Azmin Ali dalam pemilihan tahun lalu, maka memang ramai la dikalangan mereka yang tak puas hati.

Terbaru, dari maklumat yang diterima, ada pemimpin tertinggi yang bakal meninggalkan parti tersebut kerana sifat dendam yang dimiliki oleh Azmin Ali ni.

Berita tersebut turut menyebut bahawa tindakan Azmin pada ketika ini ialah menghalang beberapa calon yang Pro kepada Zaid sebelum ini dari menjadi calon PRU akan datang.

Tambah buruk ialah apabila Si Azmin Ali ni telah 'Merampas Kuasa' dari pemimpin - pemimpin PKR di Negeri Pahang ini.

Dalam keadaan parti yang sedang bergolak, perkara yang sedemikian memang akan menjadi besar. Nak pulak sekiranya ia berkaitan dengan perebutan kuasa.

Malah, ada dikalangan pemimpin yang mula mempertikaikan kuasa yang dimiliki oleh Azmin kerana ianya jelas telah mengatasi Kak Wan Omega dan Anugay tu sendiri.

Khabar angin yang paling kuat kedengaran adalah beberapa nama yang besar dalam kepimpinan Negeri Pahang termasuk Si Fuziah 'Reaktor' dan juga Azan Ismail.

Dan sudah menjadi kebiasaan bahawa tugas tersebut diserahkan kepada Pengerusi atau Ahli Parlimen di Negeri terbabit.

Maka, tindakan Azmin Ali itu secara tak lansung telah menidakkan kuasa mereka berdua dan memperlihatkan bahawa mereka memang tak boleh diharap.

Inilah masalahnya bila nak sangat mengaku kata diri dia je yang bagus. Alih - alih, beramuk sesama sendiri jugak. Semuanya disebabkan kuasa. Kerja lain tak de, asyik menipu je la kerjanya!!! Memang Sial!!!
Categories: ,

2 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping