Jumaat, Ogos 05, 2011


Seawal pagi tadi, Si Khalid Gereja ni dah mula menyerang tindakan Datuk Dr. Hassan Ali mengenai serbuan yang dijalankan oleh pihak JAIS.

Malah, Timbalan Pesuruhjaya PAS Selangor itu juga turut menyatakan bahawa ianya tidak salah bagi orang bukan Islam mempergunakan kalimah Al - Qur'an dan doa.

Tambah Si Khalid Gereja ni lagi, kenyataan Dr. Hassan itu bukan pendirian PAS Selangor dan menjauhkan kepimpinan PAS Negeri berhubung isu tersebut.

Walaubagaimana pun, dalam masa yang sama, pihak PAS Negeri telah memanggil Dr. Hassan Ali untuk memberikan penjelasan berhubung tindakan JAIS itu.

Sebelum ini, Khalid turut mengeluarkan satu kenyataan yang jelas nampak sangat bongoknya Si Ahli Parlimen Shah Alam ini. Kata dia:
“Muslim hadir di gereja bukan petanda murtad. Datuk Seri Najib Razak menemui Pope di Vatican. Adakah ia menunjukkan murtad?” kata Khalid 
Alasan macam budak sekolah. Apa, dia tak nampak ke isu sebenarnya atau dia saja buat - buat buta? Dia tak baca ke laporan yang disiarkan sebelum ini?

JAIS buat serbuan tu sebab ada laporan menyatakan bahawa wujud gerakan yang mahu memurtadkan orang Islam dengan cara mengadakan jamuan makan.

Sedangkan PM pergi ke Vatican City diatas jemputan dan juga bagi menjalinkan persahabatan dengan Pope. Takkan itu pun dia tak faham? 

Takkan benda yang semudah itu pun dia tak tahu nak bezakan? Buat rugi je dia jadi Ahli Parlimen sedangkan benda yang macam tu pun dia boleh jadi bengong.

Sampai hari ni, Semut tunggu jugak bantahan dari dia atau mana - mana ahli PAS lain mengenaiwujudnya laman Facebook yang memurtadkan orang Islam.

Tapi tak de pulak sebarang laporan Polis yang dibuat oleh PAS mahu pun Si Khalid Gereja tu sendiri terhadap isu tersebut. 

Nampak sangat la diorang memang mengamalkan 'double-standard' dalam menegakkan hukum Islam. Kalau sesama Islam, berani la dia nak berbunyi. Kena dengan DAPigs tengok, senyap!!! Kecut telur!!! Pejuang Islam menda kejadahnya kalau macam tu? Ceit!!! Pigidah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping