Selasa, Ogos 02, 2011


Ini satu kisah yang rasanya takkan diceritakan dalam mana - mana blog Pakatan Pembangkang secara terperinci.

Semut pernah menyiarkan satu artikel mengenai kemelut yang melanda DAPigs di Pulau Pinang ni tak lama dulu.

Dan sekarang, wayang Opera Cina puak - puak DAPigs ni akan diteruskan lagi dengan memanggil Si Jeff Ooi ke Lembaga Disiplin parti tersebut.

KUALA LUMPUR 2 Ogos - Ahli Jawatankuasa Pusat DAP Jeff Ooi, yang juga Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi akan menghadap Jawatankuasa Disiplin parti Jumaat ini selepas meminta seorang ahli Exco Pulau Pinang, Wong Hon Wai meletak jawatan.

Pengerusi Jawatankuasa Disiplin DAP, Tan Kok Wai berkata, jawatankuasa itu telah mengarahkan Ooi untuk menghadiri perbicaraan yang diadakan di ibu pejabat parti pada pukul 4 petang Jumaat ini.

"Kami telah memanggil beliau untuk tampil dalam perbicaraan bagi menjelaskan tindakannya. Kami ingin tahu kenapa beliau memilih menggunakan media untuk menyuarakan kritikannya. Jawatankuasa Disiplin akan melihat perkara ini, mencari kebenaran mengenai hal ini,” katanya ketika dihubungi Bernama.
Semuanya disebabkan senarai nama bagi pemilik rumah kos rendah yang dihantar oleh Ooi kepada Wong yang juga merupakan Exco Perumahan sebelum ini.

Ooi yang juga merupakan Ahli Parlimen Jelutong sebelum ini telah menghantar senarai nama sebanyak 178 orang penduduk dikawasannya untuk membeli rumah tersebut.

Menurut laporan, 178 orang penduduk yang kebanyakkannya berbangsa Cina itu ada yang tak layak untuk membeli rumah tersebut. 

Bukan sebab mereka terlalu miskin, tetapi sebaliknya mereka terlampau kaya. Apa yang orang kaya nak buat dengan rumah kos rendah? 

Beli dan kemudian jual balik dengan harga yang mahal. Siapa yang dapat keuntungannya nanti? Dah tentu - tentu Si Jeff Ooi ni jugak yang dapat.

Tapi Semut yakin, nasib Si Jeff Ooi ni hanya akan jadi macam Ronnie Liu di Selangor dimana dia akan dilepaskan begitu sahaja.

Tidak ada sebarang tindakan yang berat pun yang akan diambil oleh DAPigs kerana mereka perlu menjaga nama baik parti.

Itulah yang mereka maksudkan dengan Akauntabiliti. Setakat tu je la kredibiliti yang mereka mampu tunjuk kepada rakyat yang ternyata menipu belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping