Jumaat, Ogos 12, 2011


Mak ai!!! Agak - agak la weh. Bulan puasa ni pun nak buat benda yang tak senonoh jugak ke? Kalau ye pun nak mengaku diri tu dah kantoi, jangan la sampai macam ni.

Tapi apa boleh buat. Orang pun dah kata. Kalau terlajak perahu boleh undur. Kalau terlajak kata, diri sendiri kena tanggung la brader. Eh, silap. Sendiri kena tanggung la sister!!!

Dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nurul Izzah mengenai status Facebook Timbalan Ketua Polis Negara, dia secara tak sedar memuji pihak Kerajaan Malaysia.

“Pada saya apa yang dikatakan itu menunjukkan kejahilan yang ada pada Timbalan Ketua Polis Negara yang mana beliau tidak faham apa yang berlaku di sana Britain dan ia tidak boleh disamakan dengan demonstrasi Bersih 2 0”

“Kalau kita lihat rusuhan yang berlaku di Britain disebabkan masalah ketiadaan peluang pekerjaan yang mana ramai yang menganggur namun ia tidak terjadi di Malaysia di mana kita masih banyak peluang pekerjaan.”  - Nurul Izzah  Minsider.
Wah!!! Tak pernah - pernah kita dengar Ahli Parlimen Lembah Jaya ni puji Negara sendiri. Selama ni, dia dengan Papa dia asyik suka membesar - besarkan Negara lain.

Kalau puji Negara sendiri ni kira 1 dalam sejuta la. Jadi, kira bertuah sangat la kita dapat baca kenyataan Si Nurul Izzah yang memuji Negara ni.

Tapi, ada lagi yang diperkatakan oleh Si Anak Kecil Ketua Penipu tu mengenai kenyataan Datuk Seri Khalid Abu Bakar semalam.

Seperti diatas, Si Nurul Izzah kata Khalid perlu melihat kepada fakta sebelum membuat sebarang kenyataan. Dalam tak sedar, dia sendiri pun tak tahu isu sebenar.
Menurut Nurul Izzah kenyataan seumpama itu daripada seorang pegawai kanan polis, tidak boleh diterima dan memintanya menyemak fakta-fakta terlebih dahulu sebelum membuka mulutnya.

Katanya, punca rusuhan di kota London adalah kerana rasa tidak puas hati rakyat hasil pemotongan bajet kerajaan dan kadar pengangguran yang tinggi.
Apa, selama ni dia duduk dalam gua ke sampai dia tak tahu cerita sebenar? Halamak ai!!! Buat malu je jadi pemimpin kalau cakap pun tak serupa bikin.

Adakah benar kekecohan di Britain itu disebabkan kerana rakyat tak puas hati dengan pengurangan budget dan kadar pengangguran yang tinggi? Meh baca petikan artikel ni:

THURSDAY 4 AUGUST

18:15 BST - Mark Duggan, 29, is shot dead by police at Ferry Lane, Tottenham.
The death occurs during an operation where specialist firearm officers and officers from Operation Trident, the unit which deals with gun crime in the African and Caribbean communities, are attempting to carry out an arrest.
Mr Duggan is a passenger in a minicab and is shot after an apparent exchange of fire. A police officer's radio is later found to have a bullet lodged in it.
The Independent Police Complaints Commission (IPCC) announces it will investigate the incident and later says it believes two shots were fired by police. It also confirms that an illegal firearm was recovered from the scene.
Tak de kena mengena lansung!!! Nampak sangat Si Nurul Izzah tu tak tau apa punca sebenar kekecohan tu berlaku. Itu pun ada hati dia nak kata orang lain jahil? Ceit!!! Pigidah!!!

Ps: Sumber boleh rujuk kat sini dan sini.
Categories: ,

3 ulasan:

  1. ala bro, lu yg kurang baca..
    lain kali baca banyak sikit berita2 nuu..
    nah salah satu sumber

    http://itself.wordpress.com/2011/08/10/hatred-of-the-poor-is-the-true-cause-of-the-uk-riots/

    BalasPadam
  2. dah, dah... yang penting kitorang tak minat dengan pendemo jalanan yang menyusahkan orang lain, nak sangat berdemo pi join kukang ke, beruk ke takpun segala rimau kat dalam hutan!

    BalasPadam
  3. kimak lu semuthitam

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping